|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2007 15:31:01 GMT 1
Nightie gik ind i biblioteket, og blev næsten overvældet af alle de bøger! Hun havde aldrig set så mange bøger samlet på ét sted. Hurtigt, men lydløst gik hun hend til den nærmeste bogreol og hev en bog ud; "Alfe Lektikon" Stod der. Hun tog den med sig over til et bord, og gik igang med at læse, hun håbede lidt at der ville komme nogen...?
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2007 16:50:35 GMT 1
Ad'mina sneg sig ind i rummet. Hun var lidt bange for den unge elver der altid gik rundt og holdt øje med det hele... hun hev den nærmeste bog ned fra hylden som hun dækkede sit ansigt med. Han måtte ikke opdage at det var hende! Grunden til, at Ad'mina skjult sig var, at hende og nogle venner engang var kommet til at vælte en bogreol, og elvere har en MEGET god hukommelse! Hun satte sig ved et bord lidt væk fra alle andre mennesker... Den der sad nærmest var en pige der læste i en bog om alfer...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2007 16:55:16 GMT 1
Nightie kiggede til siden, en pige havde sat sig ned ved siden af! Hun ryggede lidt nærmere, og kiggede hende over skulderen, for at se i hendes bog. "hvad er det du læser?" hviskede Nightie
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2007 17:06:36 GMT 1
Ærlig talt ved jeg det ikke..." sagde Ad'mina så lavt at det næsten var umuligt at høre. "Ind til videre gemmer jeg mig, men jeg skulle finde en bog om havfolk og deres sang ved sangthans..."
|
|
|
Post by Enedar on Jun 11, 2007 17:59:04 GMT 1
Ved bordet ikke langt derfra sad en halv-elver, Enedar og kunne ikke koncentrere sig. Han var igang med en tung og gammel bog om havfolk og ritualer, en forberedelse til en prøvelse i urhistorie, det Vise Råd havde sat ham til. Men da han hørte en visken i baggrunden om en der søgte en bog om havfolk, blev han i tvivl om han skulle hjælpe hende eller prøve at koncentrere sig om sin opgave. Han bevery *friendly* persontede dog at hjælpe hende. Han rejste sig fra sin pænt polstrede stol og gik over til pigen, afbrød deres snak med et lille "hrrmp", fik deres opmærksomheds. Og straks følte han pigens nervøsitet og sagde : "Jeg tror jeg kan hjælpe dig" ...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2007 18:59:59 GMT 1
"Hey!" Sagde Nightie, så lavt hun kunne. "du skulle vel ikke vide hvor man kan finde en bog om havfolk... vel?"spurgte hun, og kiggede på drengen, mens hun glemt at hun selv var fra havet. Hun smilede bredt, mens hun holdt øje med den unge bibliotikar ud af øjenkrogen.
|
|
|
Post by Enedar on Jun 11, 2007 19:35:41 GMT 1
"Jo, det var netop derfor jeg henvente mig" startede drengen lidt genert. "Forstår du, jeg sad og læste i den her, præcis en gammel bog om havfolk og deres ritualer, da jeg hørte jer snakke om det" sagde drengen. "Og da jeg er sådan en hjælpsom person tænkte jeg at i måske kunne bruge min hjælp ;D" sagde han og lænede sig op af reolen...
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2007 19:54:48 GMT 1
"Giv mig dén!" sagde Ad'mina med en høj hvisken for i samme øjeblik kiggede Eonár over imod deres bord. Hun rev bogen ud af hænderne på drengen og holdt den op foran ansigtet. Hun havde tabt den anden bog hun havde fundet på gulvet, og turde ikke at samle den op, af frygt for at blive opdaget.
|
|
|
Post by Enedar on Jun 11, 2007 20:43:56 GMT 1
Eonár så mistænktsomt over mod bordet hvor de 3 sad, men vente så om da han høret et lille menneskebarn, der rev sider ud af en ældgammel bog om svampes egenskaber. "Hvorfor vil du ikke blive set af ham?" sagde Enedar. Han samlede langsomt bogen op fra gulvet, gav den til hende, og stirrede ind i hendes nervøse øjne.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2007 20:55:34 GMT 1
"Det er en lang historie... Men han bryder sig ikke om mig... Slet ikke. " Ad'mina tog taknæmmeligt imod bogen. "Faktisk har han gevet mig forbud imod at kommer her. Engang lykkedes det mig og nogle af mine venner at ødelægge en hel reol her inde... Kan du se det hjørne dér ovre?" Ad'mina pegede diskret. Der var et sted hvor der var et hul i rækken af bogreoler. "Der er ikke nogen reol. Det er fordi at vi kom til at vælte den der stod der for nogle måneder siden." Ad'mina rødmede lidt. De kunne alle 3 høre Bibliotikaren Eonár råbe af den lille dreng. "Og tænk engang," sangde Ad'mina. "Det dér var endda kun 1 bog..."
|
|