|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 19:45:14 GMT 1
De landede blødt i lysningen og energien forsvandt. Enedar spejdede omkring og følte en let brise i sit hår. Luften herinde var ren og uden fare. Det var et vidunderligt og praktisk sted. De havde en å, eller nærmere en kilde der løb fra klipperne bag dem, de havde ly i klippernes huler og læsider, og de havde en rar lysning, til bål og ro om aftenen, og til at holde dyr væk. Alt var perfekt. Enedar drejede sig om, og så påNightie, hende der havde fulgt med ham hertil, af en grund han ikke helt selv vidste. Men skidt, nu var hun her, og det var egentlig rart med lidt selvskab. "Skal vi finde ud af hvor vi skal sove?" sagde han og pegede op mod klipperne. "Der er masser af små huler, og læsider.."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 19:55:11 GMT 1
Nightie kiggede på Enedar, "jah, det må vi vel hellere" svarede Nightie optimistisk. Hun elskede at opdage ny steder, selvom hun fortak de steder med indbygget toilet:P "nå, det er dig der kender stedet, går jeg ud fra?" hun kiggede op mod klipperne. Det skulle hun nok vende sig til...
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 19:59:12 GMT 1
"Tjohh.. jeg har da været her før" svarede han og begyndte let at hoppe op ad de stejle klipper. "Her vil jeg sove" råbte han da han var nået en god højde. Han pegede på et fuldstændigt i læ for vinden, han havde overnattet der før. "Hvor vil du sove??" råbte han til hende. "Kom nu op og vælg, der er masser af steder!" Jeg henter noget brænde imens" Han sprang ned og bagefter over åen, og pilede ind i skovbunden og rodede efter gode grene. Han var rigtigt kvikket op. Men mørket begyndte så småt at falde, klokken var vel omkring halv 9...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 20:10:56 GMT 1
Nightie kiggede på ham, hende? kravle der op?? ja sikkert! "øh... Enedar... vil du lære mig at klatre??" hun spurgte lidt forsigtigt, da hun selv var ret pinlig berørt over det faktum at hun ikke kunne klatre. Hun kiggede igen op ad klipperne... Det virkede helt uoverskueligt.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 20:15:06 GMT 1
Enedar stak sit hoved op bag en busk. "Kan du ikke klatre??" nærmest råbte han. "Jamen så må du til at lære det!!" Han sprang op og smed de indsamlede pinde i en stor bunke. "Altså.. prøv først at sæt det ene ben på et stykke der, tag så en arm og grib fat i noget oven over dig, og tag så dit andet ben og sæt op på et højere stykke end det andet ben.. og såå den anden arm.." imens han forklarede gjorde han selv de bevægelser op ad klippen som han sagde. "Jeg skal nok stå under dig, hvis du skulle falde" sagde han opmuntrende og puffede hende hen imod den..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 20:23:07 GMT 1
Nightie kiggede uforstående på Enedar, men prøvede at efterligne det han lige havde gjordt. Hun satte den ene fod op, og så den første arm, næste fod, næste arm. Det gik meget godt, og hun blev positivt overrasket over hvor let det virkede... men så stødte hun på det første problem. "Enedar... hvad gør man så, når der ikke er nogle steder at sætte føderne??" spurgte hun, og holdt så godt fast i klippe vvægen som hun kunne. Hun ville ikke kigge ned, selv om hun ikke var højt oppe, så var "en højde" stadig "en højde".
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 20:31:43 GMT 1
"Øhhh.. ja..altså jeg plejer at finde noget.. men det nytter jo ikke noget lige nu... altså du kan enten prøve at trække dig op i armene eller også kan jeg hjælpe dig?? Du bestemmer.." Han stod stadig klar til at gribe hende, hvis hun nu lige pludselig skulle skvatte..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 21:41:24 GMT 1
Komme her op? sikkert! så ville han jo ikke kunne gribe hende... "hm..." tænkte Nightie, "Så tror jeg at jeg prøver og trække mig op i armene!" Råbte hun ned til Enedar, og mumlede "så skal du bare også gribe mig hvis jeg falder!" Nightie var sikkert ikke i den bedst fysiske from, men hun prøvede at trække sig op. Det var hårdere end hun havde regnet med, og hun så hendes ene hånd slippe taget i klïppen...
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 21:46:16 GMT 1
Enedar så det straks, og lidt efter landede hun solidt i hans arme. Hun var utrolig let eller og så var det bare ham. "Du er meget let" sagde han næsten grinende for han kunne godt se hendes forskræmte ansigt. "Måske skal vi bare ligge hernede på jorden, der er trods alt også læ og ly. Klippen rager jo lidt ud over.." han ævlede bare mens han gik rundt med hende...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 21:51:22 GMT 1
Nightie væk var et øjeblik, men bendte hurtigt tilbage. "woow! sygt nok!" hun tog sig til hovedet. "hva'... jorden? jo, klart nok! Det gør vi bare" svarede hun, halvt døsig, og lagde mærke til at Enedar stadig bar rundt på hende, "vil du lige sætte mig ned?"
|
|