|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 21:55:32 GMT 1
"Ja og græsset er der jo også til.... åhh.. selvfølgelig..!" Han Han drejede hende i luften og satte hende så på hendes ben. "Det må du undskylde, jeg gik vist og snakkede lidt for meget" sagde han med lidt røde kinder. Havde han virkelig båret rundt på hende så længe?? Nå skidt tænkte han. "Hvad med her??" Han pegede på et blødt område lige under klippens "halvtag" og hentydede til hendes soveplads..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 21:59:14 GMT 1
"hehe, 2 sekunder" svarede Nightie livligt, og smed sig selv, hvor Enedar havde peget. Hun lå der i nogle få minutter, og drejede sig først om på højre side, så venstre, og til sidst lå hun på maven. Hun rejste sig, og børste nogle græsstrå af hendes kåbe. "jo, det sted er fint" hun smilede til Enedar, "men, hvor skal du så sove?" spurgte hun, da hun jo vidste at de nok ikke skulle dele soveplads:P
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 22:02:12 GMT 1
"Øhh.. jeg havde da tænkt mig at sove på min plads på klippen, som jeg plejer.. men hvis du hellere vil ha' mig herned er det okay.." Han var sådan set ligeglad med hvor han sov, han synes bare det var fedt deroppe, for så havde man et godt overblik og en god udsigt...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 22:07:59 GMT 1
"Det er da fint nok, så har jeg al den bløde plads" svarede Nightie med et fake smil. Hun ville egentligt helle have at de ikke delte sig på den måde, men hvis det var på den måde Enedar havde det bedst, måtte det jo være på den måde. Og det sted hvor han skulle sove var sikkert et rigtig godt udkignings sted.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 22:15:26 GMT 1
"Godt nok" sagde han roligt. Nå men skal vi tænde bålet. Bunken af pinde lå bare der på græsset og gloede. "Åhh.. to sekunder!!" Han sprang hen til bækken, og fandt hurtigt nogle store sten han lagde omkring bålet. Derefter mumlede han nogle mærkelige ord, og ilden skød frem i bålet. "Øhh... en ting.. vi får det nok koldt i nat. Det plejer der være her omkring.. mest fordi der ligger en lille sø lidt herfra, og den danner lidt dis. Jeg tror faktisk også at jeg rykker herned til bålet, ellers bliver jeg bare ædt, af myg, og andre dyr." Han havde heldigvist haft noget varmt tøj på inden de tog herud, så han kunne sagtens sove som han var der. "Har du det varmt nok?? Du må regne med at bålet går ud, pået tidspunkt i nat.."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 22:24:41 GMT 1
Nightie strålede, kunne han nu også læse tanker? Ihvertfald slap hun nu for at ligge på græsset alene. "Ja, jeg har det varmt nok" svarede Nightie, rykkede tæt på bålet. Hun varmede sine hænder ved varmen, mens hun nynnede en lille glad sang. Lidt tid efter lagde hun sig på det bløde sted, og lagde sig på siden, mens hun kiggede på Enedar. Mørket havde lagt sig som et tæppe over himlen.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 22:28:41 GMT 1
Enedar lagde sig på siden ind mod klipperne af bålet, så han både kunne se hende, og bålet, og trak sin tunika godt op omkring sig. Bålet blusede og lyset flakkede omkring dem. "Det er altid hyggeligt at ha et bål. Og så er det praktisk!" Han kunne ikke rigtigt finde et godt emne at snakke om, og han var egentlig også rimelig træt. Men bålet holdt liv i ham..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 22:35:51 GMT 1
Nightie smilede "Ja, det kan du jo have ret i..." svarede Nightie, som nu kiggede ind i bålet. Mindede hende om den aften hvor Ad'mina og Ad'rónakk havde været oppe at toppes. Hun slog tankerne ud af hovedet. "nå... hvad skete der egentlig tidligere i dag? Jeg har aldrig set dig sådan før..." hun vidste ikke hun burde nævne det, men nu var det jo sket.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 27, 2007 22:47:10 GMT 1
"Jeg ved det ikke helt selv.. men jeg skal prøve at forklare" begyndte han. "Først skal du ha' at vide hvad der virkelig stod i brevet. Der stod som jeg fortalte at hun var blevet lovet væk, og hun fortalte om sine problemer og søvn mangel. Og i brevet var ikke ret følelsesladet, så i starten troede jeg at hun bare var ligeglad med mig. Men da jeg kiggede nærmere på det, kunne jeg se atdet ikke bare var krøllet. Der var mærker af tårer der havde ramt det. Mange.." han holdt en pause og fortsatte så:" Jeg tog bagsiden og skrev i gråd at jeg ikke kunne ændre på hendes fas valg, og at det nok også var det bedste han mente for hende. Og jeg understregede at jeg havdeset hendes tårer, og at jeg var glad for at hun havde det som mig. Til sidst skrev jeg at mit hjerte altid ville tilhøre hende.. og hun kan forhåbentlig også se at jeg græd over det.." igen en lille pause: "Bagefter gik jeg i chok, jeg var knust, jeg følte at jeg ikke havde mere tilbage. Og jeg havde det skidt med at jeg var nyttesløs i den her situation. Men det var jeg ikke. Jeg øjnede en mulighed i magt og styrke ved mørket, og jeg byggede langsomt had og vrede op inden i mig selv. Og hvis du ikke havde stoppet mig, var jeg sikkert blevet et altødelæggende monster, der kun tænkte på at dræbe, og få hævn. Jeg havde allerede planlagt meget, mange planer, og ja.. jeg havde jo trænet mig ekstra meget på detsidste.. min krop var perfekt til en altødelægger... ja, og resten kender du vel.." Han stoppede og lagde sig ned og lyttede hvis hun ville svare på noget..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 27, 2007 22:58:57 GMT 1
Nightie havde faktisk regnet med, at det var noget lignende det der faktisk var sket, at hun havde troet på. Hun forstod dem begge, og de måtte jo have det forfærdeligt! Hvis nogen havde holdt hende selv og Ad'rónakk fra hinanden på den måde, så ville hun gøre hvad der var nødvendigt for at få Ad'rónakk tilbage. "Vi må få snakket med Ad'mina, og hendes forældre på et eller andet tidspunkt... Vi, eller bare jeg må forklare dem det hele. Jeg er ikke engang sikker på at Ad'mina's forældre ved at Ad'rónakk er sammen med mig..." Hun stoppede, nu havde Enedar jo fortalt det som havde bygget hans vrede op... forventede han at hun så også ville fortælle hvad alt hendes havde vrede havde bygget på??
|
|