|
Post by Niphedoria on Jun 16, 2008 20:21:36 GMT 1
Nightie havde sovet godt. Uroligt, men godt. Hun havde følt sig irriteret og træt indtil hun faldt i søvn. Den irriterende følelse der kommer, når man er så uendelig træt, men ikke kan falde i søvn. Hun havde haft alt for meget at tænke på, alt for meget at huske, alt for meget at bearbejde. Hun strakte sig og slog sine øjne op. Geh! Det var hendes bryllupsdag, ja det var. Og hun følte sig ikke over-lykkelig. glad, men ikke lykkelig. "Jeg giiider ikke op..!" mumlede hun og trak tæppet over sit hovede, for at lukke lyset ude.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 16, 2008 20:33:36 GMT 1
"Op!" En hel flok piger veltede ind af døren og trak Nightie op af sengen. "Der er kun 7 timer til seremonien!!" De rev hende op af sengen, Rev tøjet af hende og skubbede hende på hovedet ned i et kar med vand som åbenbart var blevet båret ind i kammeret.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 16, 2008 20:39:13 GMT 1
"7 timer er laaang tid! Det er over en kvart dag..!" forsvarede Nightie sig og kunne ikke lade være med at føle sig mere vågen, ved at komme ned i vandet. Hun følte sig mere opkvikket og levende. Mere ren. Som hvis alt fra dagen før var blevet skyllet ad hende. Men det vidste hun jo godt, ikke passede. Hun gned sine øjne, blinkede et par gange for også at få dem til at virke optimalt. "Okay, jeg er vågen. Hvad står der på planen?"
|
|
|
Post by Administrator on Jun 16, 2008 20:42:18 GMT 1
"1 - Bliv ren!" Sagde en af pigerne og heldte en hel krukke med varmt vand over hovedet på hende. En anden af pigerne begyndte at massere hendes hår og hovedbund med noget shamoo-stads mens en tredie heldte noget parfymeret i vandet. 2 Andre tog en hånd hver og begyndte at finde neglefile og så videre frem. De var virkelig over det hele!
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 16, 2008 20:48:29 GMT 1
"Jamen tak da..!" Nightie smilede falskt og nød sin luksus. Hvis pigerne gjorde deres arbejde godt nok, ville der sikkert gå et stykke tid før hun skulle så meget som tænke på at fingøre sig selv. Det var nu rart at blive forkælet, engang imellem. "Hvor gamle er i egentlig?" spurgte hun og lod sig rengøre. Pigerne virkede unge, men hun havde aldrig spurgt til tjenestefolkenes liv. Hvorfor ikke? Hvad var det for en snobbet ting, at tillade sig selv ikke at gøre?
|
|
|
Post by Administrator on Jun 16, 2008 20:54:56 GMT 1
"Alt mellem 11 og 18" Sagde en pige som selv så ud til at være på Nighties alder." Hun smilede og krydsede noget af på en lang liste. "Det er meget pænt af dem at spørge, Lady Niphedoria." Hun begyndte at skrive noget ned, men stoppede så og så op på hende igang. "Undskyld min nysgerighed, Miss, men de virker ikke så glad som de burde. Er der noget der går Dem på?" "Har De brug for at snakke om det?" "Fortæl os det - vi siger ikke noget videre!" "Er det noget med Deres forlovede?" "Eller ham manden fra i går?" *Spændte gist fra dem alle sammen*
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 16, 2008 21:13:08 GMT 1
"Så ham kender I til, hva'?" Nightie himlede med øjnene og sukkede, på den der pigede måde, lige når de skal til at fortælle en hemmelighed, fordi de ved at de ellers bliver totalt stresset af de andre, indtil de siger det. "Jo, ser i. Jeg tror nok Ad'ronakk og jeg har et problem, angående Ad'ronakks forlover. Eller, jeg ved ikke med ham, men jeg har et problem med forloveren." Hun rørte lidt rundt i vandet med sin ene pegefinger og skabte kort en lille hvirvelvind i vandet. "Ikke et ondt ord om Ad'méran - Han virker helt okay. Jeg havde bare end anden i tankerne."
|
|
|
Post by Administrator on Jun 16, 2008 21:23:52 GMT 1
"Sir Ad'méran er bare den mest dejlige..!" Sukkede hende pigen der var ved at vaske Nighties hår og så ud i luften med et drømmeagtigt blik. "Ja, men han virker nu en smule tilbageholdende" sagde en anden. "Jeg ville hellere have nogle som Sir Ad'renno og Sir Ad'genno - i ved, tvillingerne! Nogle der tør satse noget." "Hvad så med Sir Ad'shaku?" Spurgte en af de ældste piger. "Du mener ham elver-herskeren? Den by som stdig kæmper imod dronningen?" "Ja." Pigen smilede længselsfuldt. "Han er så tapper, og bare det at han har med elvere at gøre, får det til at kilde overalt i kroppen på mig. Det er så uhyggeligt! og spændende."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 16, 2008 21:29:37 GMT 1
"I har alle en favorit, eller hvad? Haha, hvor godt!!" Nightie lo venligt og betragtede allerede pigerne som hendes venner... eller ligemænd/kvinder. Hvad der nu passede bedst for en administrator-wife-to-be. "Er der en by der kæmper mod dronningen? Seriøst? Det vidste jeg ikke..!" Hun legede lidt med vandet, på en ikke-barnlig måde. Mere modent. "Nåh ja, arpopos elverne - Hvad synes I om at der nok bliver krig?" Hun kunne lige så godt tale noget fornuftigt med dem, ikke? For at vide, hvor de stod.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 16, 2008 21:36:00 GMT 1
"Aaah - det er så uhyggeligt!" Udbrød en af pigerne og slog dine hænder op foran munden. "Jeg tør slet ikke at tænke på det - det skaber bare forfærdelige billeder!" "De er så heldig, Lady Niphedoria, jeg ville ønske at jeg havde en administrator til at beskytte mig!" "Og til andre ting." Fniste en af de andre piger. "Åh - bare tanken!" Pigerne trak Nightie op, bandt et håndklæde om hendes krop og hendes hår og puffede hende så ud på gangen og hen ad den.
|
|