|
Post by Niphedoria on Jun 19, 2008 21:25:54 GMT 1
Nightie kiggede beundrende på Munari. Hun var da også en skønhed, der ville noget! Og på den anden side sad jo Ad'mina, hendes bedste veninde. Så skulle der ske en hél del, for noget kunne gå galt. "Hvordan et det, at blive gift med en administratorer?" spurgte hun så, og kiggede igen på Munari. Jo, hun kunne egentlig godt se, at hun var Ad'ronakks mor. Eller, i det mindste tæt i familie med ham.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 19, 2008 21:31:20 GMT 1
"Vidunderligt." Sagde Munari og smilede varmt til Nightie. "Måske lige med undtagelse af de problem-børn man får ind imellem." "Hey!" Ad'mina var ved at få et salatblad galt i halsen. Hun drejede hovedet og så på sin mor. "Hvad er det liiiige at du mener med dét?!" Kvinden smilede bredt og drak noget af sin vin. "Men hvis det går lige som mig og Sikkuna*, så er der ikke det mindste at bekymre sig over."
* Ad'sikkuna - Ad'ronakks far.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 19, 2008 21:38:38 GMT 1
"Godt, godt. Det er fedt at få dét at vide, fra en der har været igennem det." Nightie samlede noget salat op på sin gaffel, kiggede lidt på det, ligesom for at bedømme om det mon var nok*, og spiste det så. "Har I haft sådan nogle store skænderier eller uenigheder?" spurgte hun, og regnede da med at Munari ville sige ja. Hun havde svært ved at forestille sig andet.
*Nok til to? Nok til tre? XD
|
|
|
Post by Administrator on Jun 19, 2008 21:50:21 GMT 1
"Selvfølgelig - det har man da i ethvert forhold!" Hun smilede beroligende til Nightie. "Jeg kan huske at noget af det der bragte mest diskution op, var min mands politik-arbejde. Han arbejde med det døgnede rundt, havde næsten aldrig tid til mig..! Men sådan måtte dét og være. Og så den diskution, med at sende ens egne børn væk hjemmefra, mens de stadig er børn."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 19, 2008 21:58:31 GMT 1
Nightie tabte nogle flere salatblade fra sin gaffel, inden hun nåede at tage dem i munden. "Undskyld mig, men forklar lige det sidste igen? Det med at sende ens børn væk hjemmefra?" Havde hun hørt rigtigt? Det havde de da vel ikke gjort..! Det kan man da ikke! Hun selv, kunne ikke. Forfjamsket fangede hun salaten op igen, og spiste det hurtigt. Tykkede ikke mere end nogle få gange på det, før hun slugte det.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 19, 2008 22:08:50 GMT 1
"Du ved vel, at administratorer skal trænes op, fra at de er helt små... Ad'mina, min skat, hvor gammel var det at du var da du begyndte din træning?" "5" Sagde Ad'mina kort og kastede sig så igen over sin mad. "Ja, det er rigtigt." Fortsatte Munari. "Heldigvis ligger Kuránia, byen hvor mig og min mand bor, tæt på templet, så børnene rejste meget frem og tilbage."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 19, 2008 22:11:42 GMT 1
"Det' løgn..!" Mumlede Nightie og stirrede fra Ad'mina til Murani, frem og tilbage et par gange. Det kunne da ikke passe! "Hvilken form for træning?" spurgte hun, tog sit glas, kørte det lidt rundt mellem sine fingre så end hvirvel, ligesom fra badet, dannedes i den flydende saft, der var hældt op til hende.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 19, 2008 22:18:33 GMT 1
"Det er forskælligt, alt efter hvad barnet bliver dømt til." Forklarede hun med et bekymret smil. Det vidste hun vel? "Jeg har f.eks. tre børn, som er blevet noget hen i hver retning. Ad'ronakk der er mest våben-kyndig, Ad'mina som er blevet trænet i at skulle være leder og Ad'méran som kun gør sig med Magi." Hun trak lidt på skuldrene. "Men det er alt muligt, som man aldrig rigtigt lære at forstå. Det sker bare."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 20, 2008 11:09:44 GMT 1
"Virkelig? Det vidste jeg ikke..!" Nightie drejede sin gaffel rundt. "Nå, Ad'ronakk har sikkert bare glemt at nævne det. Men nu ved jeg det." Hun smilede og skød med det sammen tanken om at flippe helt ud, væk. Af alle ting han ikke havde nævnt for hende, var dette på en top 5. "Hvem er de andre kvinder egentlig?" hun kom igen i tanke om at hun ikke rigtig kendte andre end Ad'mina, Lady Miránna og Munari.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 20, 2008 11:42:17 GMT 1
"De fleste er fra vores - det vil sige din, om et par timer - familie" sagde Ad'mina og begyndte at peje rundt på folk. "Det er Ad'amina, som du godt kender. Det dér er Hirana, som er gift med min onkel." Og sådan blev hun ved med mange af dem. "Og har du lagt mærke til at de alle sammen har tøj på i forskællige farver? Det er fordi at det er den by som de, eller deres mænd / kærester regere. Du ved, lige som at du ville have Tykis og Sandfarvet på hvis det var mig der skulle giftes."
|
|