|
Post by Enedar on Jul 15, 2007 14:29:06 GMT 1
Enedar spurtede efter hende og stilte sig ved siden af. "Uhh.. den er fin!" sagde han."Vil du ha' den?" spurgte han og smilede.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 15, 2007 14:34:36 GMT 1
Nightie kiggede på Enedar, "Jeg vil SÅÅ gerne have den!" hun hoppede næsten af glæde. Ringen var den smukkeste hun nogensinde havde set. Guldsmeden så ud til at have bestemt sig, "300" svarede han, og virkede tilfreds med sit forslag. Nightie kiggede på guldsmeden, og overvejede om hun burde prøve at få ham ned i pris, selvom hun havde pengene.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 15, 2007 14:40:14 GMT 1
Enedar lod Patjak og tarnak flyve over på Nightie og han råbte: "Åhh dumme fugle, kom så tilbage!" Og han bøjede sig ind til hende og hviskede: "Den er højst 200 værd!" Han kiggede på den igen. "Sig 225, så går han sikkert med til det!" blev han ved og trak sig så lidt tilbage og kaldte sine fugle tilbage til sig.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 15, 2007 14:42:57 GMT 1
Nightie kiggede på ham som tak-for-hjælpen. "225, og ikke højere" svarede Nightie guldsmeden. Enedar havde sikkert forstand på sådan noget, så hun fulgte hans forslag. Hun smilede til guldsmeden. "230" svarede han kort.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 15, 2007 14:48:12 GMT 1
"*host det er okay*" Enedar lod sig hoste med vilje. Han kløede sine fugle under hagen for at se både hendes og sælgerens reaktion..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 15, 2007 14:55:05 GMT 1
Nightie kiggede underligt på Enedar, men man kunne jo selvfølgelig også svare på den måde:P "Aftale du" svarede hun guldsmeden, og fandt 230 frem. Hun lagde dem på disken, og takkede guldsmeden for en god handel. Hun gik tilbage til Enedar, "Tak for hjælpen" smilede hun til ham, og klappede den ene fugl på hovedet. Nej, hvor var den blød!
|
|
|
Post by Enedar on Jul 15, 2007 15:04:07 GMT 1
"Det var så lidt" sagde han blidt og kiggede på hende. "Kan du li dem" spurgte han, og hentydede med hovedet til sine to tårnfalke. Han kløede selv Patjak under hovedet, mens hun kløede Patjak..
|
|
|
Post by Administrator on Jul 15, 2007 19:21:47 GMT 1
En due kom flyvende i halsbrækkende fart hend over byen. Den havde noget bundet om benet. Det sinkede den lidt... Den tog fart af, da den så Nightie og Enedar stå og snakke. Den fløj ned til dem, og begyndte at cirkle omkring Nighties Hoved. Den turde ikke komme tæt på Enedar, da han havde 2 rov-fugle sidende på skuldrene. Duen log Nightie tage brevet den havde fået bundet om benet. I brevet stod:
Hej Nightie og Enedar! Jeg ville lige sende en Brevdue med besked om, hvordan det går. Jeg har det fint hér. Men jeg har aldrig før været så træt i hele mit liv..! Jeg står op hver morgen før solen har vist sig på himlen og jeg går i seng længe efter at den er gået ned. Jeg for ikke mange timers søvn. Jeg er ikke van til at bruge så mange kræfter og så megen koncentration på et døgn! I kan lige så godt få min dags-plan nu hvor jeg ér i gang:
3:00 Morgen-bad i den Is-kolde sø der ligger ved templet. 3:30 Morgenmad sammen med resten af familien. 3:40 Ad'ronakk tager mig med op på trænings-pladsen ved templet. 3:50 Ad'ronakk træner mig i sværdkamps-færdigheder. 5:00 Ad'ronakk træner mig i bueskydning. 7:00 Min Onkels Rådgiver oplærer mig i politik. 11:00 Ad'ronakk og min kusine træner mig i takt og tone. 14:00 Lægerne forbinder alle de sår og skræmmer Ad'ronakk har givet mig under kamptræningen. 15:00 Mad... 16:00 Jeg træner med min magi. 18:00 Jeg mediterrer og beder til vore guder. 20:00 Aftensmad med familien. 21:00 Mere undervisning i politik. (Denne gang med Mine 2 fætre) 24:00 Endnu en times kamptræning med Ad'ronakk. 1:00 Dér må jeg gå i seng.
Og sådan går mine dage ud og ind. Som jeg sagde før, har jeg aldrig været så trær før i hele mit liv. Jeg skulle forresten hilse dig - Nighte - Fra Ad'ronakk og sige fra ham at du er "Hans ordenstjerne på en kold vinter-nats-himel" eller sådan noget... Jeg savner jer begge to meget. Bare send et brev tilbage med brevduen. Det ville være hyggeligt ^^
Ad'mina
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 15, 2007 20:05:23 GMT 1
Nightie smilede da hun havde læst brevet, og rækte det til Enedar. Hun klappede brevduen på hovedet, "fugle kan bedst lide mig, muhaha!" sagde hun med en drillende tone. Hun havde vist lige fundet sig ét til ynglings dyr. "hvad synes du vi skal svare?" spurgte hun Enedar, nu havde han haft lang tid nok til at læse brevet i.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 17, 2007 21:43:43 GMT 1
"Fugle kan bedst li' mig" mumlede Enedar i en meget skinger tone. "Ja, eller også blev den bare skræmt af mine fugle." sagde han højt. "De har vidst ikke fået mad et par uger" Han strøj dem over næbbet, for at undertegne at han aldrig ville bytte dem ud med sådan en tyk kegle til en fugl. Brev fra Ad'mina. Hun savnede dem. Han blev helt lettere indeni, bare ved at tænke på det. "Lad os skrive at du har forelsket dig i "det der; duen", at du har fået en ny ring, at vi ikke har lavet andét end at snakke og at vi også savner hende, meget, rigtig rigtig meget!!!" Han kiggede rundt, og fandt ud af at han havde snakket lidt for højt, så nu så alle omkring ham på dem. Lidt pinligt, især hvis de vidste hvem brevet var fra, hvilket de nok ikke gjorde, men man kunne aldrig være sikker. "Ja.. lad os i hvert fald skrive det.. Har du noget papir og noget at skrive med??" Han overvejede om en af hans fugle ikke kunne bringe det frem, det ville gå meget hurtigere. Men de kendte ikke vejen, så det var nok bedst at lade "den" gøre det ...
|
|