|
Post by Niphedoria on Jul 24, 2007 15:54:56 GMT 1
Nightie kiggede på ham, og smilede. Hun prisede sig lykkelig for at have fået sådan nogle gode venner som Ad'mina, Enedar og Lorin. Og ikke mindst for at have mødt Ad'rónakk, som hun jo holdt så meget af. Det var utroligt så meget de alle sammen havde været igennem, land jorden's væsner var langt mere indviklede end vandets. Her oppe tog man alting mere alvorligt og personligt... Der hvor hun selv kom fra kom man hurtigt over ting. Hvis en eller anden havde sagt at man var en idiot tænkte man bare "jamen fuck da dig" og så var det dét. Og ellers gik livet sin vane gang, og hver passede sit så godt man nu kunne. Så fik Nightie en idé til, hvad de kunne lave. "Du kan startede med at fortælle mig, hvorfor landvæsner er så komplicerede"
|
|
|
Post by Enedar on Jul 24, 2007 17:27:36 GMT 1
"Tjahh.." begyndte han. "Det har måske noget gøre med, at for eksempel sirener er født nøgne og at de derfor ikke har samme generthed overfor det. Deres privatliv er måske ikke ligeså hemmeligt som landvæsners, igen fordi at de ikke føler det som noget meget specielt." Han holdt en lille pause og fortsatte så. "En anden mulighed er at landvæsners, i hvert fald de fleste, altid har haft en trang til magt og til at vide bedre end andre. Det har fået dem til at stræbe efter større viden, og større hære og sådan noget, og jo mere de går op i det, desto mere indelukket og hemligheds fulde bliver de." Han stoppede og afventede om hun forstod..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 24, 2007 17:32:52 GMT 1
"Så er jeg da glad for at jeg er sirene" nikkede Nightie. "Så er det lige før vi er klogere end jer, eller ihvertfald nemmere overkomne." Nightie lagde sig ned, og følte sig tryk ved tanken om at vandvæsner var mere "ugenerte". Hun smilede sjovelt. "Ugenerte er vi ihvertfald, haha!"
|
|
|
Post by Enedar on Jul 24, 2007 17:35:55 GMT 1
"Ja.. det er til tider en fordel" sagde han, og tænkte på sig selv. Han havde altid været genert. Meget endda. Men efter han havde mødt Nightie, Ad'mina og Lorin, havde han løsnet op i det. Nok fordi, at sammen med dem kunne han være sig selv, og ikke bare være den stille dreng der aldrig sagde noget. Ja.. det var blevet meget bedre..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 24, 2007 17:48:01 GMT 1
Nightie tænkte på, hvad mon Enedar tænkte på. Han havde da fortalt hende, at han havde været ret indelukket, da han var yngre? Hun satte sig ved siden af ham, og gav han et kram. "Du tænker for meget, Enedar" sagde hun stille, og begyndte (igen, igen, igen) at nusse hans hår. "Du ville have det meget nemmere hvis du havde været af dyndfolk..."
|
|
|
Post by Enedar on Jul 24, 2007 17:51:43 GMT 1
"Ja.. det ville jeg vel" sagde han stille. "Men jeg vil på den anden side ikke lave om på mig selv. Jeg vil være som jeg er." sagde han beslutsomt. "Og jeg er glad for at i kan li' mig for den jeg er" Han smilede stille til hende, og prøvede desperat ikke at læne sig for godt op af træet, for så ville han sikkert begynde at tænke for meget igen...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 24, 2007 17:58:45 GMT 1
Nightie mørke blå øjne vilede på græsset, mens hun stadig nussede Enedar's hår. "Den gang..." begyndte hun, "ude i urskoven, da du spurgte om jeg "bare var i humøret" eller om jeg virkelig mente det... hvad ville du så helst have at jeg havde svaret?" Nightie tænkte. Det var da pokkers som alle deres sammentaler skulle komme til at omhandle det emne. Havde de virkelig ikke andet at snakke om??
|
|
|
Post by Enedar on Jul 24, 2007 18:05:50 GMT 1
"Jeg spurgte rent ærligt, fordi du var lidt "oppe at køre" kan man vidst godt kalde det!" sagde han roligt. "Og jeg havde egentlig ikke lyst til "det" " sagde han igen ærligt, og gik så selv i stå. Han havde jo også været oppe at køre, men ikke helt så meget... Han prøvede at få nogle rigtige ord ud af munden. "Jeg ville helst ha' at du svarede at du elskede Ad'ronakk, for det er bedst sådan. Selv hvis du havde svaret at du elskede mig, ville jeg ikke kunne hjælpe dig. Og det ville jeg ha' det dårligt med, men mit hjerte tilhører en anden.." Han stoppede og afventede en smule nervøst hendes reaktion...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 24, 2007 18:15:14 GMT 1
Nightie smilede af sig selv." lidt oppe at køre... Så vil du ikke se mig når jeg er HELT oppe at køre" Hun overvejede hurtigt det sidste han havde sagt. "Og jeg elsker Ad'rónakk, bare mere som kæreste. Dig elsker jeg som en slags blanding... tror jeg nok" for første gang oplevede Nightie hvordan det var, at vælte i ens egne ord. "Men du har ret, du skal være min ven, og ikke andet."
|
|
|
Post by Enedar on Jul 24, 2007 18:18:26 GMT 1
"Godt, det har jeg det også bedst med, og det er jeg glad for at du vil være!" sagde han glad og en smule lettet. "Nå.. så sidder vi så her" sagde han stille, og faldt tilbage på træet. Hvorfor kommer Ad'mina ikke snart hjem. Det er da hyggeligt nok med Nightie, men det ville være rart hvis hun også var her, tænkte han. Ad'mina... Han faldt tilbage i en drømmeverden og tænkte igen på hende. Minderne væltede frem...
|
|