|
Post by Enedar on Mar 25, 2008 21:40:30 GMT 1
*Vente* *Savle over tanke* *Dagdrømme liderligt* ( Var der mere i ville vide? XD )
|
|
|
Post by Administrator on Mar 25, 2008 21:45:47 GMT 1
Døren gik op og en myndig stemme skar sig ud til Enedar. "Halvelver - træd frem." Hovedstadens hersker - Ad'mina og Ad'ronakks Onkel - sad ved et aflangt bord med to mænd på hver side af sig. Alle sammen med kloge og tænksomme miner. Der var ingen af dem der så på Enedar. De sad bare og så ned i bordet eller havde lukkede øjne mens de overvejede guderne må vide hvad.
|
|
|
Post by Enedar on Mar 25, 2008 21:50:32 GMT 1
Enedar trådte ind i rummet, med en meget alvorlig og underdanig mine. Han så først ned i gulvet, men fik løftet sit blik, og modet steg en smule i ham. Han kiggede på Ad'minas onkel, ham han sidst havde snakket med da han friede.. Og der knækkede hans mod.. Han huskede Ad'mina i mørket.. det hun sagde.. hendes bevægelse... Det ville ikke gå mere sagde hun.. Og da knækkede hans indre.. men på ydersiden havde hans blik kun viget tilbage til gulvet.
|
|
|
Post by Administrator on Mar 25, 2008 21:57:22 GMT 1
"Halvelver." Sagde Manden der sad til højre for Ad'minas Onkel. Han løftede blikket og så på Enedar. "Du ved hvad du har gjort, så vi vil ikke nævne det igen. Denne handling vil have bedst af at blive glæmt og aldrig talt om igen." "Vi må finde en straf for disse synder." Sagde manden der sad to pladser til venstre for regenten. "Hvad vil du selv mene der er en passende straf, Halvelver?" Spurgte ham der sad to pladser til højre. Errak havde sagt at der ikke ville være nogle spørgsmål, men de var åbenbart nysgerrige?
|
|
|
Post by Enedar on Mar 25, 2008 22:08:16 GMT 1
Enedar kom en smule til besindelsen.. han måtte foreslå noget fair for både ham og dem..! "Først anerkender jeg hvad jeg har gjort, og tager ikke afstand fra det foreløbig. Dernæst vil jeg foreslå mulige straffe, som jeg frivilligt ville kunne indgå som straf for mine synder..!
Tvangsarbejde i en passende tid. Anden civil bistand, så som hjælp i hæren eller andet, dette i formegentlig længere tid. Bortvisning i en længere periode, muligvis under opsyn..!
Dette er mine umiddelbare tanker. Hvis højere straf kræves, er jeg til nogle meget basale grænser, villig til at acceptere det!"
|
|
|
Post by Administrator on Mar 25, 2008 22:14:21 GMT 1
Hovedstadens hersker rejste sig og stod pluslig foran Enedar. Han greb ham om håndledet i en utrolig fart og før Enedar vidste af det holdt manden hans blå ring i sin hånd. Den som Ad'mina havde gevet ham. "For det første, vil du blive nød til at give afkald på min Niece." Sagde han og så Enedar i øjnene. "Hvis ikke at du var klar over det..!" Han lukkede hånden sammen om ringen og åbnede den igen. Blåt støv faldt ned på gulvet og blandede sig med vinden. Det var hvad der var tilbage af den. Han gav slip på hans håndled, men så blot ned på ham med rolige, myndige øjne.
|
|
|
Post by Enedar on Mar 25, 2008 22:18:18 GMT 1
"Nu De er igang, vil de så også være venlig at tage mit hjerte ud, og knuse det ligeledes... det har jeg vist ikke brug for mere..!"
Enedar stirrede udtryksløst på manden. Der var intet af ham tilbage..! Kun et minde...! En krop og en hjerne der kunne tænke, i stedet for hans sjæl..!
|
|
|
Post by Administrator on Mar 25, 2008 22:25:01 GMT 1
"Vær ikke dum..." Sagde Manden koldt. "Ud over dit tab, vil du få en tjenesteplads her på slottet. Du vil blive tildelt en plads blandt hoffet, så væn dig til det tøj du har på nu. Du vil blive taget imod af nogle senere. Du kan gå." Manden vændte ryggen til ham og viste ham ikke mere opmærksomhed.
|
|
|
Post by Enedar on Mar 25, 2008 22:33:40 GMT 1
".. Jeg... Jeg takker Dem...!" Enedar gik roligt ud af de store trædøre igen. Han spurtede så om et hjørne, lukkede øjenene, og stoppede alle tanker før de løb løbsk. Da han havde ro i sindet, gravede han dybt ind i sit indre, en ting han havde lært fra da han var ganske lille, og lukkede alt omkring Ad'mina inde bag et skjold: drømme, tanker, minder, fantasier*, alt blev gemt, så det ikke ville dukke op uden noget udløste det igen. Han åbnede øjnene, tog en dyb inddånding og ventede..!
* Nanana!! X3
|
|
|
Post by Administrator on Mar 25, 2008 22:40:50 GMT 1
Der gik et kvarters tid, hvorefter at en mand med skunderlangt, brunt hår og grønne øjne. Han havde det samme grønne tøj som alle andre her omkring. Et langt svær hang ned langs hans side. Sjov ting for en tjener at gå rundt med? "Hva' sidder du dér for, knægt?" Spugte han og stoppede op da han fik øje på Enedar. "Kan jeg hjælpe med noget?"
|
|