|
Post by Administrator on Jun 11, 2008 17:46:18 GMT 1
"Det gennemgår vi alt sammen, når vi kommer ned i forenings-salen*." Hun slæpte Nightie ud af hovedporten og videre gennem hovedstaden. Menneskerne vente sig rundt og stirrede på dem. "Vi har 5 af landets bedste skrædere sat til at sy en helt pærfekt kjole til dig." Sagde Kamona informerende.
*Forening af mennesker eller noget..?
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2008 17:56:44 GMT 1
"Ved Guderne! Det var da ikke så lidt!!" Nightie havde endnu ikke rigtig tænkt på, hvordan hendes brudekjole ville se ud eller hvordan brylluppet ville være. Det virkede helt urealistisk, at det var så tæt på. "Så jeg skal ned og ha' taget mål nu, eller sådan noget?" spurgte hun og prøvede at lade være med at ligne én der var ved at blive bortført. Hun prøvede taktisk at uddregne Keee-et-eller-andets rytme, og fulgte den så godt hun kunne.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2008 18:09:27 GMT 1
"Nej, nej, nej, det ville der slet ikke være tid til!" Kvinden fortsatte, men havde givet slip på Nighties arm. "Når vi er nået frem, er der 3 kjoler klar, og så skal du vælge den du syntes bedst om og den der passer bedst, ud fra begivenheden, Vindarros stil og Sir Ad'ronakk's status og stil."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2008 18:32:41 GMT 1
"Noget med noget tyrkis og beige, så?" Nightie fulgte efter kvinden og kløede sig tænksomt i baghovedet. Ad'ronakks status? Hvilken farve var det?? "Det er helt utroligt og... ja... Det er bare utroligt..!" sagde hun og smilede til en kvinde der gik forbi dem, og som lignede én der ikke vidste om hun skulle blive eller flygte. "Når vi bliver gift, Ad'ronakk og jeg, så skal jeg ikke til at deltage i alle mulige ting, ligesom Ad'ronakk gør, vel?" For det ville da blive kedeligt, i længden!
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2008 18:38:33 GMT 1
"Du mener politiske møder og så videre?" Kvinden drejede om et hjørne. En stor sal lå lidt væk. "Nej, nej, det har han rådet til. Du skal slet ikke bekymre dig om alle de ting." De gik ind i salen hvor der stod en del mennesker. Især en hel gruppe kvinder og piger der stod og talte lavmældt sammen og fniste var iøjefaldende.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2008 19:37:49 GMT 1
"Godt godt, så det er ikke den hel store omvending..." Nightie virkede mere afslappet omkring det hele, og det var gået lidt mere op for hende... På et urealistisk plan. "Dem dér ovre - Hvem er de?" spurgte hun og kiggede over på gruppen af kvinder og piger. De mange mennesker fik hende til at føle sig lidt "udsat".
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2008 19:42:56 GMT 1
"De er - " Og så sagde det 'WHOM!" og så var Nightie omringet af pigerne. "Nej hvor er du bare køn!" "Hvordan får du dit hår til at sidde sådan?!" "JEG vil lægge læbestiften!" "Wow, wow, wow, wow!" "Vi skal nok få Sir Ad'ronakk til at tabe underkæben når han ser dig!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2008 19:51:57 GMT 1
Nightie kiggede forskrækket på pigerne der var over det hele.... kiggede lidt mere... og lidt mere... Indtil hun gav sig til at svare på kommentarene og spørgsmålene. "Ihhh, tak! Det tager hundrede år at sætte, og jeg ved ikke hvordan jeg egentlig gør det! Jamen, så gør du da bare dét..! Wow - hvilket?. Haha!! Godt nok!" Hvis de stod for noget af det hun skulle have på eller læres op til, så kunne hun lige så godt starte godt ud.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 11, 2008 20:10:57 GMT 1
Pigerne blev ved med at plapre løs om det ene og det andede og så begyndte de elles at puffe hende over til en stol hvor de satte hende ned og fandt alt muligt sminke og gud-ved-hvad frem. "Hvad syntes i om denne hér farve?" "Nej - den er alt for mørk!" "Skal vi ikke sætte hendes hår op med røde bånd?" "Rød?! Sir Ad'ronakks farve er tykis - hvad tænker du dog på?!" "Jamen tykis falder alt for meget ind i hendes hårfarve!" "Så vælg sandfarvet bånd!" "Det er da for kedeligt!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 11, 2008 20:22:55 GMT 1
"I skal ikke spørge mig, jeg har ikke styr på de farver..!" Informerede Nightie og smilede til dem. "Hvor lang tid har det med brylluppet været i planlægnings-fasen?" spurgte hun og prøvede at kigge sig omkring, samtidig med at hun prøvede at holde øje med dem. Hvor var det forvirrende! Og underholdende..!
|
|