|
Post by Niphedoria on Jun 15, 2008 13:51:13 GMT 1
"Den sorte..?" spurgte hun stille mens hun kiggede efter ham. Hun bakkede lidt, vendte sig om mod de andre i salen, gik langsomt over til kjolerne og skrædderne. Hun kiggede på kjolerne igen, så på skrædderne. "Jeg ta'r den sorte." Sagde hun så, gik om bag det hvide forhæng og trak i sit normale tøj, og gik tilbage til de andre. "Jeg ville helst have dem alle sammen, men det bliver altså den sorte."
|
|
|
Post by Administrator on Jun 15, 2008 13:56:14 GMT 1
"Me - me - men!!" De to skrædere som havde syet den 3. kjole så helt fortabte ud. Hun havde ikke engang prøvet den.
"My Lady!" Og så kom pigerne løbende igen. "Hvem var den mand?" "Hørte i hans stemme? Den var bare dejlig!" "Hvor var han bare høj!!" "Hvor kender De ham fra? Hvem var det?" "Åååh, jeg ville så gerne have set hans ansigt!!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 15, 2008 14:01:30 GMT 1
"Det var bare... nogen." Nightie kiggede hen mod udgangen igen. Hun kunne nå at indhente ham, kunne hun ikke? Hvis hun løb hurtigt nok? og ikke stod er og spurgte sig selv om alt muligt, i stedet for faktisk at gøre noget? "Hvis jeg fortalte jer det, blev jeg nødt til at slå jer ihjel bagefter." mumlede hun så og satte i spurt ud af salen og ledte febrilsk efter Élan. Hun kunne ikke lade ham gå på den måde!!
|
|
|
Post by Administrator on Jun 15, 2008 14:08:06 GMT 1
"Det er god kvalitet, hr!" Manden som solgte en samlig af fornemme buer, knive, pile osv. smilede underdanigt til Élan som stod og vejede en sværdklinge i den ene hånd. "Den kan kløve enhver elvermand ned, det kan jeg godt sige dem!" Fortsatte handelsmanden stoldt. "Ja, det holder du jo nok af at reklamere med..." Mumlede Élan tvært og undgik at løfte hovedet. "Selvfølgelig, hr! Med dén i hånden behøver du ikke at bekymre dem om de langørede bæster!" "Jeg tager det - bare du stopper det forbandede, racistiske nonsens!" Élan viste tænder og snerrede og manden tabte tråden et kort øjeblik.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 15, 2008 14:58:41 GMT 1
"Magen til irriterende, stædige mennesker!" Vrissede Nighite mens hun løb videre. Hvor kunne Élan mon findes? Hvor ville han gå hen? Hun løb forvirret frem og tilbage mellem forskellige steder, hvor hun troede han måske kunne være, men fandt ham ingen af stederne. Hun stod lidt og kiggeede sig omkring. Der var da egentlig pænt mange mennesker..! Og de fleste af dem havde også kapper og hatte/dimser på hovedet, for at holde den lille, men følelige kulde ude. Det var altså ved at blive koldere i vinden, her på det sidste! Hendes blik faldt på en stander-ting med knive og andre morderiske ting, hvor manden på det-er-mig-der-er-sælger siden, så lidt... hvad var ordet nu? ... øh... Nederen ud. Sådan skræmt-nederen. Underligt...
|
|
|
Post by Administrator on Jun 15, 2008 15:04:48 GMT 1
"De har sikkert alle rede smeltet mit gamle sværd om." Mumlede han svært og hang det nye ved siden. Det havde ikke været helt billigt, men sådan måtte dét jo være. Han luntede roligt over mod en anden bygning som lå et stykke væk. Han gik op af de få trapper der var hen til indgangen, men vendte sig så, for at se ud over hele menneskemængten. ...Var det Nightie dér ovre? Naaah, sikkert ikke. Han vendte sig for at gå ind.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 15, 2008 15:16:28 GMT 1
Hvad nu? Ham manden der havde kigget på et eller andet fra standeren var gået, uden at købe noget? Mænd ville da normalt blive hængende ved sådan nogle ting i lang tid. De eeelskede jo sådan nogle våben. Nightie fulgte "kunden" med øjnene, indtil han gik ind i en eller anden form for bygning. Det var tydeligt at "kunden" var en mand. Det var maskuline træk, han var høj osv. Heeey..! Det kunne jo godt være..!! Ja!! Hvorfor skulle han ellers vende sig om på den måde? Hun satte i løb igen, og kom hen til trappen, som hun hurtigt smuttede op ad.
|
|
|
Post by Administrator on Jun 15, 2008 15:26:58 GMT 1
Élan gik roligt hen ad gangen og drejede så ind af en dør. Han lagde ikke mærke til at Nightie var lige i hælende på ham. "Åh Élan, noget nyt?" Ad'ronakk sad i en stol, overfor 3 andre mennesker som sad med bøger og opslagsværker. Hvad det handlede om, kunne man vel ikke vide. "Lidt af hvert." Svarede Élan og smilede halv-hjertet. Ad'ronakk rejste sig og gik over til ham i døren. Elveren lod sin hætte falde tilbage. "Jeg vil ikke lave en scene, men jeg kommer skal bare for at sige forvel, du." Han lænede sig frem, kyssede Ad'ronakk (Med en hel del råb inde fra rummet) og vendte om på hælene. Han gik videre af gangen. "Det var hyggeligt, du - vi ses i himlen." Han løftede hånden som afskedshilsen. "Jammen..?" Ad'ronakk gik et par skridt ud på gangen og så efter elveren.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jun 15, 2008 15:40:24 GMT 1
Nightie kiggede overrasket efter Élan og over på Ad'ronakk. Kunne hun komme til at følge efter Élan uden at Ad'ronakk opdagede hende? Hm... Måske? Hun listede langs væggen indtil hun stod lidt bag Ad'ronakk. Der var hverken mørkt eller områder med skygger hun kunne gemme sig ved. Men hvis hun blev stående meget længere, ville hun tabe sporet af Élan. Så hvis han bare lige gik tilbage i rummet, eller vendte ryggen til i et stykke tid så hun kunne komme forbi... Men så igen, hvorfor ikke bare indvoldvere Ad'ronakk i det?
|
|
|
Post by Administrator on Jun 15, 2008 15:43:49 GMT 1
Ad'ronakk rystede stille på hovedet og gik så ind igen. "Hvad i alverden gik der af ham?" Mumlede han stille for sig selv. Élan var igen ude af syne. "Hvor kom vi fra?" Spurgte Ad'ronakk stille og lukkede døren efter sig.
|
|