|
Post by Niphedoria on Mar 24, 2008 20:44:15 GMT 1
"Jeg ved det..." Nu var det anden gang i dag, at nogen holdt hende fast på den måde. Nightie vidste ikke hvad hun skulle sige. Ad'ronakk havde ret i det han sagde, men det betød ikke at det var i orden at 'rekrutere' børn. Hvis der abselut skulle være krig, så burde det være voksne det deltog. En tanke slog ned i hende. Det var nok den værste idé hun havde fået længe, men i sidste ende ville det være hendes bedste forslag, indtil videre. "Kan du ikke mødes med Élandir, og så kan i aftale noget..?" Hendes øjne søgte mod gulvet, hun ville ikke kigge ham i øjnene, når hun spurgte.
|
|
|
Post by Administrator on Mar 24, 2008 20:51:35 GMT 1
Ad'ronakk stivnede og så på hende med overreskede øjne. "Hvad var det lige du bad mig om?" Han løsnede grebet lidt uden at tænke over det. "Hvad var det du sagde?"
"Mennesker bruger mænd der er så unge at de stadig er børn - Elvere bruger kvinder, det er sådan de skaber ligevægt." Forklarede Lady Miránna for Ad'mina inde i værelset. Hun var jo halvt elver, så hun kændte begge parter. "Elvere optræner specielt kvinder som krigere, selv om Menneskene finder det barbarisk og utåleligt." "Mærkeligt..." Sagde Ad'mina tænksomt. "Er det kun os kvinder der godt ved at vi også kan gøre vores del af kampen?" "Åbenbart..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Mar 24, 2008 21:06:36 GMT 1
Argh..! Af alle ting, så var det lige præcis dét hun skulle gentage. Hun kiggede op på ham igen, hvis det skulle siges igen, kunne hun lige så godt spørge ordentligt. " ... Dig og Élandir, I ville sikkert kunne finde ud af en løsning... Så kan du ikke arrangere et møde mellem jer to?" Nogle få tårer trillede ned ad hendes kinder, for hun vidste godt hvad et sådan møde kunne medbringe. Det her var virkelig en 'mændenes verden'.
|
|
|
Post by Administrator on Mar 24, 2008 21:10:18 GMT 1
"Nightie, dog!" Han bukkede sig og kyssede hende på kinden. "Det er ikke mig og Élan der styrer krigen! Élan tjener elvernes hersker, jeg tjæner hovedstadens regent. Vi er bare en slags trofaste undersåtter. Vi har ikke noget at skulle have sagt, uanset hvor gerne vi ville..." Han så ned på hende med et blik der var fuld af beklagelse. Det knuste ham virkelig at se hende sådan..!
|
|
|
Post by Niphedoria on Mar 24, 2008 21:24:19 GMT 1
"... Så der er ikke noget at gøre?" Spurgte hun og ignorerede glæden over at 'mødet' ikke ville blive til noget. Lige nu skulle der tænkes alvorligt over tingene, og den dreng skulle fjernes fra listen over dem der var blevet indkaldt.
|
|
|
Post by Administrator on Mar 24, 2008 21:28:43 GMT 1
Ad'ronakk gav slip på Nightie og dækkede tænksomt ansigtet i sine hænder. Han sukkede tænksomt. "Jeg kunne selvfølgelig godt holde et møde med Élan... Og vi kunne selvfølgelig diskutere tingene. Jeg er bare ikke sikker på hvor langt det ville rykke situationen..." Han så ned på Nightie igen. "Min onkel vil selvfølgelig ikke høre på mig, og det ville være selvmord at gå til Elvernes råd for at komme med idiotiske forslag..."
|
|
|
Post by Niphedoria on Mar 24, 2008 21:41:51 GMT 1
"Så... Så hold mødet, det ville været forsøget værd, lige meget hvad det endelige svar bliver." Nighties konklusion var, at nogen gange måtte man ofre sig lidt for at få nogle ting til at fungere. "Måske kan I få nogle idéer, hvem ved..." Hun prøvede et smil, men var alt andet end sikker på at det virkede.
|
|
|
Post by Administrator on Mar 24, 2008 21:46:53 GMT 1
"Måske vil du med?" Sagde han og smilte opmuntrende til hende. Han kunne ikke klare at se hende ked af det. "Jeg ved at du elsker at holde øje med mig.." Han snoede en lok af hendes hår omkring sin ene finger og smilte til hende.
|
|
|
Post by Niphedoria on Mar 24, 2008 22:27:01 GMT 1
"Det kan du have ret i..." Hun blev helt underlig i hovedet når han rørte ved hendes hår. Mon han vidste at det var en af sirenernes svagheder? I et øjeblik stod hun bare og kiggede ham i øjnene. Det var egentlig hyggeligt nok... Nightie, tag dig lidt sammen! "Men ham drengen, han skal altså trækkes ud af den hær. Han er for lille." Så begyndte hendes tanker ellers at tåge rundt igen...
|
|
|
Post by Administrator on Mar 24, 2008 22:29:40 GMT 1
"Det var det jeg sagde før." Sagde han med et smil. "Jeg har bedt om mænd, ikke børn. Jeg har mine grænser - han kommer ikke med. ... Nightie, hører du efter?" Han viftede sin hånd foran øjnene på hende for at få kontakt igen.
|
|