|
Post by Administrator on Aug 24, 2008 20:48:04 GMT 1
"Jeg ved det ikke." Ad'mina trak på skuldrende og satte en tænksom mine op. De drejede om en af de mange hjørner. "Jeg er sådanset van til at folk glor efter mig. Det med arvtager til hovedstaden og alt det andet pjat, du ved." Hun viftede det fra sig med en ligegyldig håndbevægelse som om at det bare var noget opblæst sludder hun snakkede om. "Men måske er det fordi at du er nygift? Eller også er det fordi at de to knapper på din mave er sprunget op?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 24, 2008 21:05:09 GMT 1
"Hva'?" Nightie stoppede op og kiggede mistroende på hende. Hun kiggede så ned ad sig selv og frøs blikket ved de to knapper, som Ad'mina snakkede om. "HVA'?! SIG DET ER LØGN!!" Udbrød hun og åbnede hurtigt alle knapperne på kåben, og trak begge dele af kåben hen over hinanden. "De knapper er umulige at få fat i..!" mumlede hun til sig selv. "Nej, vent - Betyder det så..?! ARGH!"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 24, 2008 21:15:39 GMT 1
"Hvad hisser du dig op over?" Ad'mina kunne ikke lade hver med at finde det hele komisk. "Hvad havde du regnet med? Det måtte jo komme på et tidspunkt." Hun smilede over hele hovedet, men så så ud af et vindue lidt væk med en forbavset mine. "Hold da op!! Det sner*!!"
*: Det er i det hele taget noget af et skift, selv hvis det havde været i hovedstaden. Men det er endnu mere vildt, da det næsten aldrig sner i Vindarro - vejret er generalt mere varmt da byen ligger mere syd på. ^^ Men det kan Nightie jo ikke vide. XD ... Har Nightie egentlig nogensinde oplevet sne før?
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 24, 2008 21:25:58 GMT 1
"Sne? Hva' snakker du nu om?" Nightie havde stadig travlt med at mumle og brokke sig over de åndssvage knapper og maver der dog også voksede så man slet ikke kunne holde styr på dem. "Jeg aner ikke hvad sne er! Hvar er der så vildt med det?" Spurgte hun efter at have brokekt sig længe nok, og var blevet bekymret for at få vrede streger i panden, eller andet dumt som hun ville hade senere. "Sne, ja fantastisk..!"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 24, 2008 21:31:50 GMT 1
"kom her over at se, brokhoved!" Ad'mina viftede med armene ovre ved vinduet. "Aner ikke hvad sne er? - selvfølgelig gør du det! Små, hvide fnug som man legede med og kastede i hovedet på Ad'ronakk* og Ad'mearan da man var lille! Og så er det så pææænt!" Hun lagde panden helt op mod ruden og sukkede. Det var ikke meget sne der faldt ned, men til gengeld blev det liggende. Der lå et tyndt hvidt lag ud over alle de sandfarvede hustage og veje. Nogle folk stod endda udenfor og så forundret op mod himlen.
*Nu skal hun ikke give hende nogle gode idéer! XD
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 24, 2008 21:38:24 GMT 1
"Man kan da ikke samle de dér små ting op! Hvad er det overhovedet? Kan det spiser, eller noget? Mad der falder fra himlen?" Han prikkede lidt på ruden. Den var da pænt kold! Altså, kold mad der faldt fra himlen? Mindede hende lidt om alger..! Hun skuttede sig lidt. Alger var ret klamme, når hun tænkte over det. "Eller er det nogle... planter?"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 24, 2008 21:44:19 GMT 1
"Nej, nej - kom med ud og se!" Ad'mina greb Nightie om håndledet og begyndte ellers bare at løbe med hende. "Man kan samle det i bolde og kasterundt med det! Eller man kan bygge ting af det. for eksempel snemænd. Ååh, mig og Ad'mearan lavede engang en snemand der var højere end vores far!! Og så kan man -" Og ellers kørte minderne bare ud af munden på hende blandede med et par enkelte forklaringer ind imellem. Nightie fik nok ikke fat i særlig meget alligevel.
|
|
|
Post by Enedar on Aug 26, 2008 21:40:26 GMT 1
Enedar sad afslappet i et træ i nærheden og nød overblikket ved at sidde skjult et sted, og holde øje med andre. Han var klædt normalt på, men med sig havde han sin bue og sit pilekogger. Sneen var kommet midt i hans pause fra træningen. Hvor var det sjovt at se sine venner oppe fra... fra et objektivt perspektiv en gang i mellem. Ad'mina var livlig, glad, fjollet og sød, og samtidig ledende og inspirerende. Nightie fremstod i dag mere tilbageholdende og måske en smule negativ over for tilværelsen. Og hendes udseende havde ændret sig markant. Han trak sin fløjte frem, og fra sit skjul spillede han en livlig og hyggelig melodi*, han håbede på, ville lokke de to piger udenfor!
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 26, 2008 22:02:11 GMT 1
Nightie stod og kiggede på Ad'mina, der fjollede rundt med sneen og snakkede videre om det med kolde mænd og, ja, hvem ved. Hun fattede dog at det var noget med de hvide flager der faldt fra himlen, hvilket var underligt nok i sig selv, men alt det anede hun snakkede om, forstod hun heller ikke rigtig. Men midt i det hele, syntes hun at høre en melodi. Velkendt? Njaaah, ikke helt til at bedømme. Og hun mente ellers om sig selv, at hun var god til at genkende lyde..! "Kan du også høre det?" spurgte hun, og kiggede sig lidt omkring.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 27, 2008 14:06:45 GMT 1
"Nu du siger det..!" Ad'mina så sig lidt omkring. Hn forsvandt og dukkede op 5 meter længere henne. Forsvandt igen og dukkede op på et nyt sted. "Kan du høre hvor det kommer fra?" Hun kløede sig lidt i baghovdet og teleporterede sig en smule mere rundt. Forsvandt, dukkede op, forsvandt, dukkede op og pludselig sad hun med flagrende arme ved siden af Enedar oppe i træet. "Enedaaaar!!"
|
|