|
Post by Administrator on Nov 26, 2008 18:22:20 GMT 1
Solen stod lavt på himlen i Vindarro, da de ankom. Lady Nightie, Sir Ad'ronakk og Ridder Élandir. De stod i den store åbningssal i Paladset. Kun den ene side af den enorme port var åbnet. Man lukkede altid af for natten. Man kunne jo aldrig vide hvad der sneg sig ind om natten, vel? Ad'ronakk støttede smilende Nightie med den ene arm. Hun var vel træt og afkræftet efter fødslen. Hun havde deres lille, blå datter i armene. Élan så rundt omkring på de mange forskælle tjenestefolk. De stirrede ærebødigt og næsten skræmt tilbage. Det var lige til at få hovedpine af!
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 30, 2008 14:46:56 GMT 1
Nightie havde nok aldrig brugt Ad'ronakk som meget som en matriel støtte, som hun gjorde nu. Hun vidste, at hvis han ikke havde været der, havde hun bare lagt sig ned på gulvet og sovet dér, indtil det var blevet for træls at ligge på. Så ville hun have rejst sig i kæmpet sig vej til sin seng og sove videre. Og de mange tjenestefolks tilstedeværelse så ikke ud til at have større indflydelse på hende. Hun var for træt til at føle sig udsat eller begloet.
|
|
|
Post by Administrator on Nov 30, 2008 20:56:39 GMT 1
"Nå, men jeg går vel bare ud og tager imod denne mystiske 'Unge mand'." Élan smilede til dem. "Så i kan bare gå op og tage det roligt efter oplevelsen. "Du går ikke derud uden mig..!" Ad'ronakk løftede det ene øjenbryn. "Tænk hvis det er en elver af en slags, der bare vil teste om du rent faktisk er her..! Hvis nogle af dem ser dig, så er vi godt og grundigt på den..!" Han så ned på Nightie med et kærligt smil. "Vil du ikke op at hvile dig imens? Det tager os sikkert højest et par minutter, så skal jeg nok være tilbage igen."
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 30, 2008 21:18:00 GMT 1
"Ja, det ville være helt fint med mig." Nightie smilede træt til dem begge. To ord lå og fyldte hendes hjerne lige nu. "Seng... NUUU!" "Jeg ligger mig bare, så går jeg ud fra at høre fra jer før eller senere." Hun kiggede ned på sin datter og aede ende blidt over den ene kind. Hun så også træt ud. Lille, bitte, nuttet.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 2, 2008 22:39:50 GMT 1
Élan stragte halsen og så ud af hovedporten. Udenfor stod en hvid hingst. I sadlen på den, sad en person med kortklippet, brunligt hår - lige præcis så langt at det dækkede for øjnene og for ørene. Der var noget oppakning i nogle sadeltasker på hesten, men det var bestemt ikke meget. "Hva' i..?" Élan smilede stort og gik et par skridt hen mod porten. Personen på hesten steg af, og viste sig at være rimelig lav. På højde med Ad'mina, eller der omkring. Den fremmede fik en til at holde hestens tøjler, og løb derefter ind og slyngede armene om halsen på Élan. En feminin stemme afslørede at det var en hun og ikke en han. Sådan kunne det ellers bestemt godt ligne på håret, og det løse tøj hun havde på.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 2, 2008 23:04:07 GMT 1
Nightie var på vej op af nogle af de der irriterende trapper, som virkelig var over det hele, men blev nødt til at bukke under for sin nysgerrighed. Hun flyttede sit blik fra sin datter og kiggede ud af et stort vindue, der var meget velplaceret. Hun kiggede ned og så Élan og en eller anden fyr. Nåh ja, sikkert én af hans ting nogen. What did she care? Bare fortsætte med at gå. Op ad. Mange trapper. Stop det så.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 4, 2008 15:19:49 GMT 1
Og så begyndte snakken ellers bare at gå mellem de to. Pigen smilede og sagde højt, uden at give slip på ham. "Hvor har jeg savnet dig!" Elan svarede med et mindst lige så stort smil. "I lige måde. Jeg er ked af at jeg efterlod dig." "Det gør ingenting! Jeg er her jo alligevel." "Var det en hård tur?" "Nej, det gik fint." "That's my girl!" Ad'ronakk rømmede sig højlydt og de så begge to på ham. Pigen tabte underkæben totalt. "Det er jo dig!" "... Mig hvem?" "Jeg vidste det!" "... Så siger vi det..!" Elveren lo højlydt af den komplet umulige samtale.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 5, 2008 22:23:45 GMT 1
Nightie ignorerede lyden af stemmer. En seng var alt hun trængte til. Hun kunne udspørge Ad'ronakk og de andre senere. Trapperne stoppede ved Ad'ronakks kammer, hvor hun så gik ind. Hun smilede ned til den lille, blå pige. "Nu skal jeg sove. Du har totalt drænet mig." Hun mente det, men smilede stadig stort og lagde sin datter på sengen. Bag efter trak hun i noget mere sove-venligt tøj og lagde sig ned ved siden af hende.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 13, 2008 19:18:19 GMT 1
Lidt efter gik døren op, og de 3 kom ind. Ad'ronakk først, med en undrende mine, og de to andre ivrigt snakkende på et andet sprog. Ad'ronakk satte sig ved siden af sengen hvor Nightie lå. Han vidste ikke om det var en god idé at komme brasende sådan, men uanset hvad ville Nightie nok lige så gerne som ham have en presentation af den fremmede.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 13, 2008 19:44:22 GMT 1
Nightie havde lige planlagt at lagt sig til at sove, men det kunne hun godt opgive nu. For god ordens skyld viste hun interesse i at stifte bekendtskab med denne "nye" person. Hun satte sig op, støttede sig med sine arme. Smilede opvakt og nussede kærligt sin datters kinder.
|
|