|
Post by Administrator on Dec 14, 2008 13:55:56 GMT 1
Élan og den fremmede snakkede ivrigt videre, ind til at Ad'ronakk rømmede sig højlydt. De så begge to overreskede på ham, som om at de helt havde glæmt at der var andre til stede. "Hva..?" Han lagde armene over kors med et overvågent, men venligt blik. "Præcentere du os, Élan?" "Åh ja! Selvfølgelig!" Elveren smilede, hvorefter at han pejede på ham og dereter Nightie. "Dette hér er Sir Ad'ronakk den 2., og en masse titler som jeg ikke kan huske. Du kan få dem senere. Og i sengen har vi hans hustru, Lady Nightie. De er lige blevet gift, forstår du. Og i armene på den kønne pige, ligger deres datter som jeg nok skal få opkaldt efter mig selv - bare vent og se!" Ad'ronakk smilede og himlede med øjnene. "Og dette hér," Élan gjorde en gæstus mod personen ved siden af sig. "Er Iona. Min lærling." Personen gjorde et kast med hovedet, så det korte hår faldt til siden og 2 store, blå øjne kom til syne. Hun smilede til de to. Ad'ronakk tabte underkæben i en måben.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 14, 2008 14:23:39 GMT 1
Og lige dér følte Nightie det lille stik af misundelse, som hun havde lagt mærke til at hun altid fik, når endten Ad'ronakk eller Élandir viste stor glæde for en anden pige eller kvinde. Hun tvang et vellykket, glad smil frem. Det var ikke en gang med vilje at hun fik det sådan. Det kom bare. Som om noget der var hendes blev taget meget uretfærdigt fra hende. Men det var en dum idé! For hun kunne jo ikke kontrollere deres liv på den måde. Det havde hun ikke lyst til.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 14, 2008 14:38:46 GMT 1
"Élan..." Ad'ronakk så alvorligt på ham. "Det er... en 'hun'..!" "Det ved jeg da godt..!" Élan så spørgende på ham. "Hvad er der nu galt med det?" "Du siger at du er hendes læremester, ikke..?" "... Jo?" elveren og pigen vækslede uforstående blikke. "Du kan da ikke gå rundt og oplære kvinder i kampkundst!" Han så helt forargede på sin ven. "Og som om at det ikke er nok, så er det en menneske-pige. Menneskernes kvinder skal ikke løbe rundt med våben, det er en skamløs elver-ting!" Pigen kunne ikke lade være med at bryde ud i latter. Élan var også lige ved at grine over det. Med en smidig bevægelse satte han noget af pigens korte hår om bag hendes øre. Det var spidst. "Jeg har sagt at det er en skam at du går rundt og skjuler din elver-hed. Spidse øre er så kønne, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor at du gæmmer dem væk." Ad'ronakk lignede en der var faldet ned fra månen. "Hvordan..." Han forstod simpelthen ingenting. "Hvordan er en elver kommet ind over menneskernes grænser..?!!" Élan smilede. "Tag det nu med ro, Ronakk."
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 14, 2008 18:03:33 GMT 1
"Ja, Ad'ronakk. Vi går ikke ud fra at hun har tænkt sig at ødelægge det ene og det andet, bare fordi hun er elver, vel? Altså, det ville være uhøfligt at tro." Nightie gjorde sig ekstra venlig i endnu et forsøg på at fortrænge den hurtigt voksende jealousi. Hvorfor var det lige hun havde den slags gen? Mon landvæsner også blev misundelige så hurtigt? Eller var det en sirene ting? "Var det ellers nemt at komme ind på det menneskelige område?"
|
|
|
Post by Administrator on Dec 14, 2008 18:13:57 GMT 1
"Egentlig ganske nemt at komme over grænsen." Pigen snakkede med en ret grov accent, men man kune alligevel forstå hvad hun sagde. Det var en ret køn accent, og den kom fra elversproget. "Alle troede, for det første at jeg var et menneske, og for det andet at jeg var en dreng. Det må være noget med tøjet." Hun strøg sin hånd over noget af det løse tøj. Det skjulte alle kvindelige former. "Det er en skandale..." Ad'ronakk mumlede vredt. "Jeg slår de grænse-vagter ihjel..!" "Det er sådan det skal gøres..!" Élandir stor-smilede til Iona. "Præsis som jeg har lært dig det! ... Løst tøj klæder dig ikke, det har jeg sagt før. Nightie, vil du ikke låne noget tøj ud til min veninde hér?" "Det behøves ikke, Mithran*, jeg har ekstra tøj med i min oppakning."
*Mithran, elversprog for lære-mester, Master, Sensei eller hvad i ellers vil kalde det. XD Ville bare lige være sikker på at alle havde forstået det.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 14, 2008 18:26:17 GMT 1
Et kort øjeblik mistede Nightie koncentrationen, og var lige ved at brække sig over hele situationen. Så stod der en lille wannabe på hendes teritorium og troede at hun var noget. Nænæ!! "Åh, du skal bare sige til, hvis der alligevel er noget tøj du gerne vil låne. Jeg har alt for meget, så jeg låner glædeligt ud." Det er godt Nigthie, bare vær så venindeagtig du kan. Så undgår du alle pinlige episoder.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 14, 2008 19:35:26 GMT 1
"Nå, min elverlige ven, må jeg lige snakke med dig udenfor et øjeblik?" Ad'ronakk smilede til Élan som nikkede til det. "Selvfølgelig." Han så fra Iona til Nightie. "I har ikke noget imod at vi går et øjeblik vel? Jeg er helt sikker på at i to kommer fantastisk ud af det med hinanden!" Iona smilede kægt til ham "Jeg har altid noget imod at du går, Mithran." "Meget morsomt..." Han så alvorligt på hende og pjuskede op i hendes hår, inden at han gik ud sammen med Ad'ronakk. Døren lukkede sig og Iona vendte sig mod Nightie.
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 14, 2008 20:40:54 GMT 1
Åh Gud, så efterlod de hende hér! Gå nu væk, for sytten! Det ville jo være ligesom at.. ja. Farlig blanding! "Nå.. øh.. Ja. Hvor lang tid har du så været Élandirs lærling?" Nightie satte et mere troværdigt smil op og bestemte sig for at køre en dejlig normal samtale mellem to kvinder, der lige havde mødt hinanden. Virke interesseret, imødkommende, venlig og alt det.
|
|
|
Post by Administrator on Dec 14, 2008 20:46:23 GMT 1
"Et andet spørgsmål inden du kommer for godt igang." Iona sænkede hovedet lidt og så op på hende. Hun gik hen til sengen hvor Nightie sad på. "... Du har elsket med ham, har du ikke..?" Da hun så hvor forundret sirenen så ud, satte hun det ene knæ på sengen og bøjede sig truende ind over hende. Et held at Ad'ronakk havde taget barnet med ud. "Du er lige hans type. Lav, slank, du ser sød ud og du har de dér store, sorte pærleøjne... Hør nu godt efter, du. Hold dig væk fra ham!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Dec 14, 2008 21:01:36 GMT 1
"Hva'? ..Hvor kom det lige pludselig fra?" Nighties ansigtsudtryk ændredes til en anelse noget mere snerpet. Flink og venlig lærling, ja flot! Så kunne hun da sagtens droppe den søde overflade. "Og hvad så hvis jeg har?" Hun smilede overlegent og lidt for voksent, af en 15årig at være. Nåh ja, det havde hun vel lært. Det hørte med når man giftede sig med én der var 12 år ældre.
|
|