|
Post by Niphedoria on Jul 12, 2007 13:45:23 GMT 1
Nightie havde allerede set tåren, og havde på instinkt rykket tættere på Enedar. Hun krammede ham, "er det noget du vil snakke om, eller vil du bare fortsætte?" spurgte hun forsigtig. hun havde altid hørt folk sige at det hjalp hvis man talte om sine problemer.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 12, 2007 13:53:39 GMT 1
"Nej nej.. det er jo ovre" sagde han køligere, Og fortalte videre : "Efter det blev min far fyldt med sorg. Han så ikke længere på dagen med det brede smil han plejede. Han blev trist, ensom og indelukket. Og det påvirkede mig. For jeg blev også ked af det og indelukket. Jeg rykkede længerer og længere væk fra mine kammerater dengang. De sagde jeg var skør og indelukket. Vi blev ikke i byen meget længere. Vi flyttede til her hvor vi bor nu, altså til det, der dengang ikke var nogen hovedstad, men bare en lille landsby. Her fik min far det bedre, og begyndte at glemme de triste minder om hende. Men jeg var stadig ensom og indelukket. Jeg havde stadig ingen venner. Ingen ville ha' mig, ingen accepterede mig, som den jeg var. Jeg levede i mange år sådan, og min far rejste og stadig rejser mere og mere rundt i landet, og er næsten aldrig hjemme ved mig. Ja det er faktsik mit hus nu.. han har givet det til mig fordi det trodsalt er mig der er mest i det. Jeg levede på samme måde, med de samme ting, oplæringer og mobberier i lang tid, indtil jeg mødte jer..." han var helt tør i halsen, og holdt en pause..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 12, 2007 13:57:48 GMT 1
"Den skæbnesvanger dag på biblioteket, ja" Nightie krammede ham engang til. "Det lyder da ikke som om at du har haft det specielt godt..." sagde hun, mens hun igen(igen, igen) begynte at nusse hans hår. Nu bare, på en mere "venne-agtig" måde. Hun vidste ikke om hun skulle sige mere.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 12, 2007 14:01:16 GMT 1
"Det har jeg vel heller ikke.. " sagde han stille. Det var rart at blive kælet, og han stakte sig tilfreds som han kat og begyndte at spinde så godt han kunne, han havde lært en del katte sprog, så det lød ikke værst. Og så ændrede han pludselig emne. "Hvorfor forlod du havet??"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 12, 2007 14:09:47 GMT 1
"Jeg gad det ikke, jeg gad det bare ikke" svarede hun kort. "Jeg skulle egentlig have svømmet væk sammen med nogle andre sirener næste år, for så ville jeg være helt færdig med min træning. Jeg skulle svømme til nogle klipper mod øst, og have slået mig ned med 3-4 andre sirener. Og så skulle jeg ellers synge for de sejlende der kom forbi, så jeg kunne slå dem ihjel. Det lyder ret ensformet, gør det ikke?" Nightie smilede til Enedar, og fortsatte; "Så kunne jeg vende hjem hvert halve år og ellers starte en familie op derfra." Nightie strakte sit højre ben ud, så en tatovering kom til synes på hendes ankel, hun pegede på den. "Kan du se den dér? det er den som fortæller hvilken sirene familie jeg kommer fra, og hvilken det er jeg skal føre videre." Hun tav, og fulgte tatoveringen med sine fingre.
|
|
|
Post by Enedar on Jul 12, 2007 14:12:51 GMT 1
Enedar kiggede på tegnene på den. Han kunne i hvert fald ikke tyde noget som helst af den, men den var meget flot. "Så, du valgte at forlade din familie og alt hvad du havde der, fordi du synes det var for ensformet?" Han kunne egentlig godt se det. Det må være dødkedeligt bare at sidde på en sten og lokke søfolk i døden.. eller var det ;D?
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 12, 2007 14:16:35 GMT 1
"Det kan man vel godt sige. Men, jeg har da stadig kontakt til mine søskende nogen gange. Sjovt nok er det altid min søster der bestemmer hvornår vi skal mødes. Ser du, hos os vandvæsner, er hunnen den dominerende" Nightie smilede, og nussede stadig Enedar's hår. "Og jeg har jo fortalt dig om mit "dræbe mænd" problem, hehe"
|
|
|
Post by Enedar on Jul 12, 2007 14:20:32 GMT 1
Enedar spinnede og strakte sig stadig, og nød det virkelig. "Jaja.. selvfølgelig!" svarede han uden rigtig, at vide hvad han svarede til. "Okay.. er der mere du vil vide om mig eller er der mere jeg bør vide om dig, eller vil du bare blive siddende der og forkæle mig??" spurgte han drilsk..
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 12, 2007 14:23:30 GMT 1
"haha! Så vælger jeg at forkæle dit hår, muhaha!(XD)" svarede Nightie, som nok mente at det var det der var at vide om hende, "altså, med mindre du vil høre noget om mit "åhh så intime" forhold til Ad'rónakk" sagde hun, og himlede med øjnene.(XD... igen!)
|
|
|
Post by Enedar on Jul 12, 2007 14:25:55 GMT 1
"Tjahh.. man ved jo aldrig.. måske" startede han i sit stadig drilske tonefald, og blev ved med at spinde og nyde det. "Men på den anden side, vil du nok beskrive det lidt FOR godt, så jeg tror jeg springer over ;D" sagde han smilende..
|
|