|
Post by Administrator on Aug 2, 2008 23:52:20 GMT 1
"Denne vej, sir." Sagde Tjenestepigen spændt og stillede sig i døren, så han kunne gå ud, uden selv at skulle løfte en finger for det. "Sig mig, har De været her på overfladen før? På trods af at De virker en smule forvirret, har De ellers godt styr på alt det andet grundlæggende. Ting som at gå, trække vejret og tale - det gør man vel anderledes under vandet, ikke sandt?" Hun begyndte at gå hen ad gangen efter at have smilede interesseret til ham.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 3, 2008 10:34:44 GMT 1
Mara fulgte efter hende. Han skulle ikke nyde noget af, at fare vild sådan et sted. "Det gør man, helt sikkert." Startede han. "Det med at gå var nok det sværeste. Før havde jeg en hale! Men administratorerne ordnede det for mig, så jeg kunne komme nemmere rundt på land. En hale duer ikke til sådan noget." Han smilede for sig selv. Nightie havde været igennem det samme, så? Det var der hun havde mødt ham fyren, sagde hun jo. "At trække vejret var ikke den helt store omvending. Det var bare at bruge min mund og næse i stedet for gellerne, som er nemmere at skjule end jeg havde regnet med. Da jeg så Nightie i dag, troede jeg et kort øjeblik at hun havde fået dem fjernet, på en måde." Han lo lidt, brugte noget tid på at inspicere gangen. "Og sproget, tjah, jeg fandt nogle skrifter om det efter jeg havde fået invitationen. Så jeg selvlærte mig det basiske, og så opsnapper jeg ellers bare ord. Under vandet er sproget mere flydende, hvis man kan sige det. Det har ikke så mange pauser som jeres."
|
|
|
Post by Administrator on Aug 4, 2008 9:55:11 GMT 1
"Ah, det lydder bare så utroligt spændende!" Pigen så beundrende op på Mara mens at de gik. "Jeg har aldrig været meget længere væk end denne her bys mure, forstår du. Det har mig og min familie hverken råd, tid eller overskud til. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan at sproget må være under vandet. Syngende, på en måde?" De dregede om et hjørne og gik op af et par trapper. Paladset var åbenbart enormt.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 11, 2008 18:54:27 GMT 1
"Jep, syngende. Dét betgner det meget godt. Og det er jo hvad man kan forvente, af et folk der er regeret af sirener." Mara smilede nervøst til pigen. Hun blev ved med at kigge på ham, på den måde..! Hvorfor gjorde hun det? Så unormal, var han da heller ikke. Han var bare blå, ligesom Nightie. Og de fleste landvæsner havde sikkert allerede vendet sig til at se en blå person spankulere rundt i byen. Hvorfor var han noget andet? Han var normal, på langt de fleste punkter..!
|
|
|
Post by Administrator on Aug 11, 2008 19:43:05 GMT 1
"Åh, det må du undskylde..!" Pigen samlede igen hænderne på skørtet og rødmede forlegent. Hun kunne have set noget irriteret eller tænksomt i hans ansigt, og det var jo ikke meningen. "Det var slet ikke min mening at være påtrængende eller irriterende på nogen måde, Sir, jeg lod mig bare drive afsted med deres venlighed. Det er sjældent at vi tjenestepiger oplever den slags her omkring, forstår du." Hun satte automatisk farten en smule ned, men da hun opdagede det, satte hun tempoet op igen. Det var typisk at hun udviste den slags...
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 13, 2008 21:32:40 GMT 1
"Hvad..? N-Nårh!" Han smilede til hende, vidste ikke rigtig hvor han skulle gøre ad sig selv. "Du behøver ikke tage hver enkelt ting jeg gør, seriøst eller personligt eller sådan noget. Bare slap af, du skal vise mig mit værelse, og jeg er ikke nogen person af vild fantastisk et-eller-andet. Bare flyd ud..!" Han gik op på siden af hende. "Og det er ligemeget hvilket tempoe du går i..!"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 14, 2008 15:34:13 GMT 1
"Undskyld sir, jeg er bare så utroligt bange for at miste mit arbejde her." Skuldrende som havde siddet helt oppe om ørende på hende før faldt nu roligt ned igen. "Men jeg skal nok gøre mig umage for at slappe af. Mig og min familie har et stort penge-problem, forstår de, og vi har ikke råd til at jeg mister arbejdet her. Sir Ad'ronakk, herren af paladset, har været meget imødekommende overfor os der har brug for pengene." Hun smilede og valgte så til sidst et tempo at gå i.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 15, 2008 20:28:15 GMT 1
"Så er det ikke så stor mulighed for, at han kan fyre dig, er der? Nightie siger også, at han er abnormt venlig, når man lige kommer ind bag den lidt kølige facade, som hun kaldte det." Han noterede sig et sted i hjernen, at han måtte møde ham Ad'ronakk på et tidspunkt. Han anede ikke en levende musling om sin svoger..! Nightie kunne godt tage sig lidt sammen, og få vist sit menneske frem for sin familie, efter hans mening. "Hvordan er Ad'ronakks rygte egentlig?"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 15, 2008 21:09:28 GMT 1
"Det er meget blandet, forstår de, sir." Kvinden smilede op til Mara. "Det er et emne som kan diskuteres og fortælles om i mange dage. Alle kvinder drømmer om en nat med ham, alle mænd ønsker en duel. Sir Ad'ronakk er ridder af hovedstaden og herre over Vindarro, som de ved, og dét alene giver stor, stor respekt. Men så er der alle de ting som han har stået for og været med i og rent faktisk har overlevet (Og så på de tapreste måder!)! Men som sagt er det et uendeligt emne, hvis jeg skulle fortælle dem den slags ting fra enden til anden." Pigen åbnede en dør som lå tæt på hovedindgangen til paladset. Rummet på den anden side lignede det som Miranna havde fået tildelt. "Men her på slottet er han lige så meget en levende legænte som alle andre steder. Vi piger tør næsten ikke at snakke med ham, forstår De, men alle kigger efter ham."
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 15, 2008 21:52:39 GMT 1
"Nårh..! Så det er jer hun betegner som "savlere", ikke? Man kan godt forstå jer. Nightie der kommer vadende ind midt i det hele, uden at hun kendte noget til Ad'ronakks rygte eller historie. Hun er heldig." Han klappede pigen på skulderen. "Så er du måske, også én af savlerne?" spurgte han med et bredt smil.
|
|