|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 20:52:03 GMT 1
Pigen lystede langsomt og smilede meget forsigtigt op til ham. Hun var virkelig bange for at begå en fejl hos folk der var adelige eller højere stillet end hende. Så ville hun bare blive smidt på porten - der var masser af piger at tage af, så folk ville ikke tøve med et par udskiftninger ind imellem. "Jeg er ikke af fornem slægt, Herre, langt fra." Hendes øjne strålede af at se op i hans. Store, sorte, blanke, tiltrækkende øjne. "Så kønt..!" Sukkede hun stille, men slog strags hænderne op for munden og sænkede blikket da hun opdagede hvad hun havde sagt.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 23, 2008 21:05:00 GMT 1
"Tak..!" Han rødmede også selv ved kommentaren, men håbede at sin hudfarve ville skjule det lidt. Han kiggede ned på hende og kunne ikke holde sig fra, at ae hende en enkelt gang. Han vidste ikke, om det var noget folk normalt gjore her oppe, men nu gjorde han det altså. "Jeg er heller ikke af en videre fornem slægt, så du behøver ikke kalder mig Sir eller Herre eller sådan noget. Bare sig 'Mara', for vi er jo på lige fod, så." Han smilede venligt til hende og fingerede lidt ved sit hår.
|
|
|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 21:10:33 GMT 1
"Javel, Sir, Ehm - Mara, Hr." Hun kunne ikke lade hver med at smile en lille smule over sin egen forvirring. Hun løftede blikket igen da han rørte hende og der var utallige stjerner i hendes øjne. "De tager dem nu utrolig godt ud af en der ikke er adelig, Sir." Hun havde alle rede glæmt det med tiltaleformerne. "De er så..!" Mun endnu engang bed hun ordene i sig selv. Hvad var det dog hun havde gang i at sige?!!
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 23, 2008 21:21:22 GMT 1
"Ehm, tak igen!" Sagde han og rødmede igen. Hvis de skulle stå hér og rødme til de døde af det, så ville det være... baaah. "Hvad er det du gerne vil sige?" spurgte han og prøvede at virke så meget "ældre" som han kunne. Hvor gammel var pigen over hovedet? Det vidste han jo ikke! "Hvor gammel er du?"
|
|
|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 21:30:14 GMT 1
"Jeg er 16 somre til efteråret." Hun lod hver med at tilføje 'sir', efter at have tænkt godt over sætningen. "Og hvad med Dem, Maratiké? De må være meget ældre end mig, herre, oppe omkring de 30 somre?" hun havde godt hørt hans første spørgsmål, men det valgte hun at ignorere. Det kunne bringe hende i problemer at ignorere et direkte spørgsmål, men det kunne bringe hende i endnu større problemer at fortælle tanker videre som kun ellers var inde i hovedet på hende.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 1, 2008 10:06:31 GMT 1
"30? Nej, slet ikke!" Han smilede stort og begyndte at grine. "Jeg er kun ét år ældre end dig, jo. Virker jeg så meget ældre?" Han smilede lettet til hende. Nu vidste hun det altså. "Ser du, i modsætning til den kvindelige del af mit folk, så får vi mænd at vide, hvor gamle vi er." Han aede hende igen og syntes, at hun da var meget sød, af et menneske at være.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 1, 2008 11:23:51 GMT 1
Hun smilede stort op til ham og hendes rødmen tog en smule af. "De ser så utroligt meget ældre ud, sir..!" Hun nejede igen. "Men jeg er nu lættet over at de fortæller mig det modsatte. Hør, det som Lady Miranna skulle hjælpe med, kan godt tage noget tid. De er en af bryllubets gæster, ikke sandt? I så fald er der et værelse gjort klar til dem. Skal jeg vise dem vej derhen?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 2, 2008 23:13:53 GMT 1
"Ehm..." Han løftede sin hånd og kløede sig eftertænksomt i baghovedet. "Jeg har lovet Miranna at jeg ville blive og vente på hende, men hvis det tager noget tid, som du siger, så ved jeg ikke helt. Har du en idé om hvor lang tid det kommer til at tage?" Han smilede tænksomt til pigen. "For hvis det kun er 20-30 minutter, så kan jeg sagtens blive. Men hvis det trækker ud i flere timer, så ved jeg ikke rigtig. Jeg har slet ikke fod på dén her del af verden. I er så modsatte." Et træk på skuldrende og et spørgende ansigtsudtryk.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 2, 2008 23:22:33 GMT 1
Pigen kunne ikke lade hver med at fnise, men da hun så hans forvirrede udtryk begyndte hun at forklare. "Undskyld sir, det er bare en smule morsomt. En mand herfra, ville aldrig tage hensyn til den slags. De færreste, i hvert tilfælde. En mand herfra ville bare gå, hvis han havde mest lyst til det. Men de virker skam også mere charmerende end de fleste herfra, det må jeg indrømme." Hun rødmede igen, men tog sig så sammen. hun var blevet ere afslappet. "Men jeg tror ærlig talt at det kan trække sig ud, helt ind til at mørket for alvor lægger sig på."
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 2, 2008 23:44:23 GMT 1
"Men dog, du gør mig helt forlegen!" Han lagde sit hovede lidt til siden. "Jeg må nok hellere trække mig tilbage, så. Det ville også være ekstremt uhøfligt hvis hun kom tilbage, og jeg så var faldet i søvn." Han kiggede sig omkring, gik hen til, hvad han gættede på, var hendes skrivebord. Han rodede lidt i hendes skuffer, fandt et stykke papir. Pen og blæk stod allerede fremme. "Miranna, jeg ved ikke hvordan man addreserer hinanden hér oppe, så jeg skriver bare Miranna. Du havde noget arbejde der kaldte, og jeg lod mig fortælle at det ville trække sent ud. Jeg fik tilbudet om at blive henvist til eget værelse, og da jeg ikke ved bedre, tog jeg imod det. Undskyld. Vi vil mødes igen snart, synes du ikke? - Den Blå, Mara." Han lagde papiret midt på skrivebordet, og tænkte at hun nok selv ville lægge mærke til det. "Nå, hvor ligger mit værelse?"
|
|