|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 11:20:20 GMT 1
"Jeg er ikke hård ved dig, vi tager de fem vigtigste." Mara kørte sine fingre gennem sit hår et par gange og ventede på, at hans søster ville fortsætte. "Nr. 5: Aldrig klip dit hår kortere end til skuldrende." Nightie kørte en hårtot rundt om sine fingre, bare for at påpeje, at hendes var længere end til skuldrende. "Nr. 4: Aldrig udvælg mere end 2, af samme rang." Mara smilede små-overrasket, han havde alligevel ikke regnet med hun kunne huske dén.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 11:37:09 GMT 1
Élan lyttede interesseret til de to og lænede sig så ned mod Ad'mina og spurgte næsten hviskende "Du ved ikke hvad det dér rang-halløj er, vel?" Ad'mina trak på skuldrende og rystede på hovedet. Hun så over md Enedar der var faldet helt i staver igen. Hvad i alverden skete der nu for ham?
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 11:49:52 GMT 1
"Nr. 3: Bland dig ikke i, hvordan andre vælger at forføre dem." "Haha!! Det var der én der gjorde i sidste uge, er du gal hvor kom de op og skændes!!" Sagde Mara og kort efter var de begge ved at dø af grin. "Ej, haha! Var det én jeg kender? Det ville jeg så gerne ha' set!" Nightie kunne slet ikke holde op med at grine, hvilket bare bidragede til Maras grineflip. "Jeg ved det ikke, tror endda det var to fra samme art, det var så åndssvagt." Fik Mara fremstammet efter at ha' fået hold på sig selv.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 11:54:02 GMT 1
"..." Stilhed fra elveren og mennesket. Uanset hvad de fandt så sjovt, så kunne de ikke rigtig se hvad det var. Man skulle da tro at det var en ret så alvorlig sag, ikke sandt? Nåh ja, det var vel bare havfolkets interne humor. Ad'mina så ned på sine negle og opdagede at hun havde flækket en af dem. Hun gav et iriterret suk fra sig. Élan havde bare gevet sig til at lege med en tot af sit lange hår igen.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 12:01:55 GMT 1
"Nå, moving on*! Nr. 2: Sig ikke ældre sirener imod på noget tidspunkt, for de må gøre ved dig hvad de vil. Det er da en meget god regel, den har sikkert reddet et par stykker fra nogle ret så unwanted** ting." Nightie blev mere seriøs i det, og Mara pjuskede op i hendes hår, så det resulterede i Nightie der fik travlt med at sætte det på plads igen. "Du har haft alle rigtige indtil videre, kan du også huske den sidste?" smilede han belærende, inden han kiggede over på de andre. Ham Enedar var da vist gået i koma?
*: Blahblah, fiske-sprog oversat, you know. XD **: nu igen. :3
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 12:10:26 GMT 1
'Gøre ved dem hvad de vil'? elveren løftede tænksomt det ene øjenbryn. Hvorfor satte det visse tanker igang i ham, fordi at det lige præcis var den race der sagde det? Nåh ja, det måtte de jo selv om. Og den sidste og vigtigste? det ville ikke undre ham det mindste hvis det var noget alle 'Du må ikke have det mindste med landfolk med spidse øre at gøre'. Alle var så pokkers racistiske mod hans egen race alligevel. Ad'mina hoppede rundt om Enedar og viftede en hånd foran hovedet på ham.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 12:22:47 GMT 1
"Øhm, jo, ja.. Den sidste." Nightie så pludseligt undskyldende ud, mens hun tænkte sig om. Selvfølgelig kunne hun huske den regel, den var hun jo blevet hjernevasket med! ..Men dens effekt var ligesom gået af, hér på det sidste. "Nightie, du siger ikke at du har glemt den, vel?" Mara kiggede ned på hende, rettere sagt ned ad hende. Da han kom til maven blev hans øjne store. Noget var heeelt galt her..! "Jo, nu er den der. Nr. 1: Bliv aldrig gravid med en mand fra landjorden." Sagde hun så, og kiggede en smule skræmt op på ham. "Du mangler det sidste; I så fald, skaf dig af med afkommet kort tid efter fødslen." Tilføjede Mara, halv-køligt.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 12:53:29 GMT 1
Élan hostede overdrævede og rettede sig op. "No freaking way!" han satte hænderne i siderne og så alvorligt på Mara. "Ved du hvad? Du har lige sørget for at en vis lille, ufødt person har fået sig en konstandt bodyguard! Nemlig - mig!" Nu kunne det være lige meget med at Nightie selv skulle fortælle noget som helst - det ville han simpelthen ikke acceptere. Han rettede sit blik mod Nightie "Jeg havde regnet med at rejse fra menneske-landene, men det kan slet ikke komme på tale nu - jeg rokker mig ikke fra din side, My Lady!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 13:02:13 GMT 1
"Jeg kan ikke forstå at du forsvarer hende..!" Mumlede Mara, men blev afbrudt af Nightie, der var lige så hurtig i vendingen som hendes bror. "Mara, det er andre regler man følger her oppe, altså, andre ting der er vigtige at holde styr på." Hun smilede lidt til Élan, på en af de taknemmelige måder. "Nightie, du er for ung til at bestemme sådan noget selv! Det går imod alt hvad du skal forestille at være, men du har det fint med det? Jeg siger dig, hvis det er sådan du er blevet har livet over vandoverfladen gjort dig mere sindssyg, end mor havde troet." "HVAD?!"
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 13:08:36 GMT 1
"Sindsyg?!" Élan slog ud med armene. "Hun er måske snarere begyndt at få en smule fornuft banket ind i hovedet." Han stillede sig ved siden af Nightie, for at understrege at han var helt på hendes side. "At dræbe spedbørn og at fører ærlige mænd i døden, hvor oprigtigt synes du selv det lyder? Der kan diskuteres hvem der har mentale problemer hér, hvis du er klar til at dræbe din søsters søn eller datter!"
|
|