|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 20:37:00 GMT 1
Mara gennemgik en masse taktikker inde i sit hovede, men uheldigvis for ham, var de alle kun tiltænkt forsvar omgivet i vand. Han vidste nu alt for godt, at der var blevet trykket på de forkerte knapper, men også at han havde sin ret til at sige, hvad han mente var rigtigt. Nightie havde lige kommet med et forslag til en løsning, den lille fredselsker. Hun troede også altid at man kunne snakke sig fra alting. "Élan? Hvad har du gang i..?" spurgte Nightie forsigtigt bag de to. Hun kiggede tilbage på Ad'mina og Enedar, der åbenbart begge var helt lost, i et eller andet.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 20:54:01 GMT 1
Elveren forsøgte at ignorere Nightie, og det lykkedes også... næsten. Han løsnede grebet en smule om Maras hals, så han kunne få noget luft igen. i stedet satte han sin anden hånd fast på hans skulder og pressede også dén ind mod muren. "At du bare sådan tror at du kan slå din egen søster uden at det får følger. Hvis Ronakk havde været i mit sted lige nu, så havde din krop alle rede manglet hovedet..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 21:12:34 GMT 1
"Tøsen var selv ude om det, når hun sådan går hen og bliver gravid." Sagde Mara ligegyldigt og pustede noget pandehår væk fra sine øjne. På mange punkter lignede han Nightie. Samme hårfarve, næsten samme hudfarve. For ikke at tale om gellerne på siden af halsen, og det konstante besættelse af sit hår. "Og du kan vel være ligeglad, kan du ikke? Det er jo ikke dit barn, eller noget."
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 21:20:23 GMT 1
Elan fnøs af ham. "Det kunne det lige så godt have været." Han løftede hånden og knyttede den ved siden af sit hoved i stedet, så den stod klar til et slag mod Maras ansigt. "Du skal ikke tale så skødesløst om din søster." Élans øjne lyste, og han ville slå med den knyttede hånd, men der var noget der holdt om hans arm. "Tag det nu med ro, Élandir." Ad'mina havde et greb i elverens arm, og hun stod bag ham. "Ham er jo ikke engang din tid værdig." Elveren tog ikke de lynende øjne af Mara.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 21:49:00 GMT 1
Nightie tog ikke notits af hvad Mara havde sagt. Måske fordi man nemt kunne slippe afsted med at sige meget om hende, eller fordi hun ikke havde den store skam i livet. "Hun ødelægger det selv, jeg forstår ikke hvorfor hun gør den slags. Hun ved udemærket godt, hvor meget det trækker ned." Han viftede ligegyldigt i luften med sin hånd. Nightie gik hen til ham og strøg sin håndoverflade ned langs Maras kind, ligesom hun altid gjorde, når hun kærtegnede nogen. For hende, var alt åbenbart tilgivet.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 21:57:22 GMT 1
Élan slap Maras hals og lod ham ånde ordenligt ud, for Nighties skyld. Han stirrede dog stadig på ham med sit dræber-blik. "'Hvor meget det trækker ned'. Du er simpelthen klar til at dræbe og til at være den største kujon overfor din familie, på grund af et tal der alligevel er ligegyldigt i det lange løb..?" Ad'mina stod med armene over kors og så fra Nightie, til Mara og til Elan. Pludselig virkede hun meget ældre.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 22:07:22 GMT 1
"Egentlig, burde hun selv gøre det. Men det kan jeg ikke forvente af hende, kan jeg vel? Tanken er jeg heller ikke vild med, men for kulturen må jeg bare gøre hvad der bliver sagt." Mara trak på sine skuldre. "Se, det er lige nøjagtig derfor jeg ikke gad være der. Det hele er så snæversynet! Der er ingen plads til nye idéer, ved Guderne, det samfund har været ens i flere hundrede år." Kommenterede Nightie. "Men det fungerer stadig. Det har aldrig lidt nogen skade, så hvorfor skulle det ændres?"
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 22:11:56 GMT 1
"Så vidt jeg kan høre har det aldrig lidt andet end skade..!" Mumlede Ad'mina og rømmede sig så lidt højere. "Jeg kan godt høre at jeg skal have en alvorlig snak med mine kusiner og halvkusiner som regere byer under havet." "Nightie du bløder stadig, lad mig se det..." Élan gik over til Nightie, lagde hendes hoved til den ene side og betragtede sådan med kolde øjne. "Det værste du kan skade på en kvinde er hendes ansigt, lære mændende i jeres samfund ikke den slags læresætninger?" mumlede elveren irritabelt med sig selv.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 6, 2008 18:02:39 GMT 1
"Vi har ikke brug for dem. Vores kvinder ser flotte ud alligevel, de to ting der betyder mest for os, er hår og hænder. Men det har Nightie måske heller ikke sat jer ind i? At håret et skønhedssymbolet, mens hænderne er våbene, som de bruger til at slå mændende ihjel med." Mara kiggede lidt på Nightie inden han spurgte; "Gør det ondt?" Nightie sagde ikke noget, men rystede lidt på hovedet. Det gjorde ikke ondt nu, ikke sådan helt, men hun kunne godt mærke det.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 6, 2008 18:14:45 GMT 1
"Det er jeg udmærket klar over." Élan skulede ondt til Mara. "Min nakke blev flænset op af en sirenes hænder og tand-sæt, det er ikke noget der sådan går forbi hovedet på en. Jeg tød ikke sige hvor mange points jeg giver, men jeg ved at Nightie er ovre den del af sin tilværelse!" Han lagde armene over kors. Ad'mina rystede på hovedet og så op på Élan. "Lad ham være, Élandir, han har bare ikke vænnet sig til vores verden." Elveren fnøs iriteret, som kun en elver kan gøre det.
|
|