|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 13:23:06 GMT 1
"Jeg er under den overbevisning om, at man er klar til at gøre alt, hvis man er nødt til det." Svarede Mara. "Mara, hold op med alt det! Hvorfor kan du ikke bare være glad på mine vejne? Hvad mor og alle andre tror, kan da være lige gyldigt..!" Nighties øjne blev våde helt ude i kanten og underlæben dirrede svagt. Hvordan kunne Mara stå og sige at han kunne slå hendes barn ihjel!? "Jeg går ud fra det er Ad'ronakk der står til regnskab for det hele?" Spurgte han, mens tanken om at han lige havde siddet og snakke med den mand, var ved at gøre ham godt gal oven i hovedet.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 13:31:58 GMT 1
"Du bør passe på hvad du siger, knægt!" Élan lagde trøstende en arm om Nightie og stirrede ellers på Marantiké med sine skarpe, grønne øjne. "Flere døds-trudsler og jeg skal nok personligt følge dig ud til havet igen." han så ned på Nightie og havde egentlig en hel del medlidenhed. Hvordan at hendes egen bror kunne stå og sige sådan noget kunne han ikke forstå. Han var bare sikker på én ting: Det var noget der gjorde ham gal! Og at gøre en berygtet kriger som ham gal, var det nu klogt?
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 13:54:02 GMT 1
"Hvorfor er du så gammeldags, Mara?" Spurgte Nightie og kiggede undrene på ham. Dét at Élan stod ved siden af hende, var egentlig den eneste grund til at hun ikke allerede var gået meget, meget langt væk fra Mara. Nok var havvæsner fredelige på et internationalt plan, men når det kom til dem selv var de alt andet end accepterende overfor nye ting. "Jeg er ikke gammeldags, jeg følger bare kuturen, det ved du også godt." Mara sukkede opgivende. Han havde jo ikke lyst til at skændes med Nightie, men at hun sådan satte sig imod deres arv, kunne han ikke bare overse. "Jeg håber bare for din egen skyld, at noget går galt."
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 14:04:09 GMT 1
"Du er jo direkte modbydelig at du siger den slags!" elveren trådte et skridt frem så han stod foran Mara. Élan var mindst et halvt hoved højere end ham. "Hvad med at bakke din lillesøster op i stedet for at ønske hendes eget kød og blod dødt? Dræber du en mors barn dræber du moderen selv. Desuden: dræber du en persons søster eller bror dræber du en del af personen selv." Han tav et øjeblik. Et minde om hans egen bror dukkede et øjeblik op i hovedet på ham. "Og sådan som du står og taler nu, er du alle rede ved at så dig selv ihjæl."
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 14:25:15 GMT 1
"Flot nok, meget flashy*. Tell me Nightie, why's this guy so interestet in your child?" Maras øjne blev smalle, da han kiggede op på elveren. Hvorfor skulle andre blande sig? Det var vel noget mellem Nightie om ham selv. "Now you just.. you just shut up, you ignorant piece of male being!" svarede Nightie igen, og før hun vidste af det, havde hun også stillet sig tættere på Mara, og stukket ham en lussing, der sad blussende rød på hans ene kind. "Du minder mere og mere om far, din idiot!"
*: Så kører vi igen! XD
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 14:34:29 GMT 1
Élan drejede overresket hovedet og stirrede ned på Nightie. Han kunne normalt forudse folks næste træk, men det dér havde han dog ikke ventet. Sjovt sprog de havde, det måtte man give dem, men det kunne han altid tænke på senere. Han tog bestik af Mara. Ganske pæn fyr, men har var ingen udfordring... Gjorde han det mindste udfald mod Nightie, så skulle han nok komme ned at ligge, det ville Élan personligt sørge for!
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 15:02:09 GMT 1
Mara glippede et par gange med sine øjne og tog sig til kinden, Nightie havde ramt. "Jeg minder ikke om far!" Tordnede han, inden han gav Nightie en lussing lige tilbage, og fortrød egentlig lige med det samme. For han ville jo ikke slå hende. Det havde end ikke deres far gjort. Måske havde hun ret, et sted. Men på den anden side... Nightie stod helt stille, og der gik nogle sekunder for hun opfangede hvad der var sket. Langsomt tog hun sin ene hånd op til sin mund, kørte en pegefinger hen over sine læber og kiggede derefter på fingeren, hvor en tynd stribe af rødt, løb ned over den, ned langs hendes hånd.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 15:10:26 GMT 1
det varede et par sekunder, og så stod Mara trykt op mod en mur lidt væk. Élan havde et fast græb om halsen på ham og hans øjne var iskolde. Han lod dog Mara få luft. Folk rundt omkring stirrede på dem, nogle af kvinderne gispede, men ellers gik de videre. Slagsmål i menneskebyer var ikke helt unormale. Det sære var så, at det ikke var mennesker. "Et forkert træk, du..!" De grønne øjne lynede mod Mara. "Bare ét forkert træk..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 5, 2008 16:20:11 GMT 1
"Du kan bare komme an din-" Vrissede Mara, inden Nightie blandede sig. Magen til forkælede lillesøster..! "Élan, lad ham være. Jeg fortjente det faktisk." Sagde hun og prøvede et smil, samtidig med at hun prikkede til ham en enkelt gang. "Jeg burde ikke have lavet sammenligningen, og jeg gider virkelig ikke være en grund til, at i kommer op og toppes. Mara, kan vi ikke bare snakke om det, hva'?" "Når jeg har vist ham hér, at man ikke sådan blander sig, så kan vi godt snakke..!" Svarede han hende.
|
|
|
Post by Administrator on Oct 5, 2008 16:24:47 GMT 1
"Er det en trudsel?" Élan rettede sig helt op, så han var en del højere end Mara. Han lod hånden som ikke lå om drengens hals stræjfe sin hofte, men han havde selvfølgelig ikke så meget som en kniv i bæltet. Nå ja, så måtte det vel klares uden. "Se dig omkring, knægt. Hvem er det der styrer den andens skæbne, hér?" Han strammede græbet om hans strube, så det begyndte at knibe med luften. Nu var det mere end Nightie. Hvis elveren bakkede ud nu, så ville det være en plet på hans ære, og det ville han ikke tillade.
|
|