|
Post by Niphedoria on Apr 3, 2008 21:39:10 GMT 1
"Sandt nok..." Nikkede nightie mens hun vejede skålen i håndfladen. "Hvorfor er det egentlig, at vi ikke måtte blive opdaget? Det fandt jeg aldrig ud af, og noget siger mig at jeg ikke gjorde det bedst tænkelige ved at nævne det." Hun lagde hovedet lidt på skrå og betragtede Elverens profil. At han ikke var interesseret i de kvinder der var her, var sikkert den eneste forhindring der var. "Ad'ronakk er ret afhængig, når du nu nævner det. Det tænkte jeg ikke over før..."*
*Riiight!! XD
|
|
|
Post by Administrator on Apr 3, 2008 21:44:47 GMT 1
"Haha, som om at han kunne overleve 3 døgn uden!" lo elveren. han lod en hånd glide gennem sit pandehår. "Jeg hørte først om jeres ankomst 2-3 minutter inden i dukkede op i gangen. Det var lige nok til at jeg kunne bede mine folk om at stille sig klar og jeg kunne tage en rundte i de nærmeste gange for at se om der var spioner..! Forstår du, hvis jeg blev taget i at smule folk fra hovedstadens side ind - til og med Sir Ad'ronakk d. 2. - så ville det ikke blive kønt! Det er kun mig og mine nærmeste folk der ved at i har været / er her nu..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 3, 2008 21:50:27 GMT 1
"Og så de tre der tror jeg er en omvandrende, pysygisk syg, fisk. Men det er nok også det bedste." Nightie kiggede ned i skålen og korten teen rundt et par gange. "Lændvæsner er vist ikke de venligste, når det handler om forskellige racer og problemer mellem hinanden..?" Hun kiggede op igen.
|
|
|
Post by Administrator on Apr 3, 2008 21:54:50 GMT 1
"hmm.." Han lænte sig tænksomt tilbage i stolen. "Ved du overhovedet hvordan denne hér krig startede..? Det startede som de fleste krige: Der sker noget tragisk og to folkeslag har hver deres syn på den. Derfor bliver de uenige og kræver retfærdighed - og derfor bliver der krig. Jeg kan nu bare ikke se hvordan at Menneskerne kan få denne hér 'tragiske hendelse' til at vændes til at de har ret til noget? Vi elvere sørger stadig over hvad der skete..! - Du siger bare hvis du har tid til historien..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 4, 2008 12:40:02 GMT 1
"Fortsæt bare, jeg har al den tid det skal være!" Nightie kiggede hen på væggen. Dén havde hun stået lænet faretruende meget ind mod, på grund af elveren, der nu sad og var høflig? Underligt! "Så det var menneskerne der startede, eller..?" spurgte hun og vendte hendes opmærksomhed mod Élan igen.
|
|
|
Post by Administrator on Apr 4, 2008 14:32:52 GMT 1
"Det er 17 år siden nu." Sagde Élandir og så drømmende ud i luften med et vemodigt udtryk. "Som en aftale om fred, besluttede både elverne og menneskerne at læse vores regenter giftes, så vi ville være bundet som brødre. Vi elvere har altid haft kvindelige* herskere. Min tidligere regent skulle dermed giftes med regenten af Hovedstaden - Ronakks onkel. Hun drog afsed med et følge på over 40 ryttere. De nåede hovedstaden, men regenten afslog hende! Hvordan det kunne være muligt for ham forstår jeg ikke - for hun var det klogeste og smukkeste væsen der nogen sinde har bevægede sig i elvernes skove." Han holdt en pause, for at være sikker på at Nightie kunne følge med.
*: Så meget for det med mennesker og deres hankøns-dominans! XD
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 4, 2008 16:02:37 GMT 1
"Måske havde han bare ikke lyst?" Spurgte Nightie. De landvæsner havde en dum tradition med at få folk til at gifte sig med nogen de ikke brød sig om. "Eller også tog han en dum beslutning uden at tænke over det. Men det ville ikke ligne ham, ville det? Nå, lige meget! Fortsæt!" Så kunne der måske komme et ordentligt svar på hvorfor det var som det var.
|
|
|
Post by Administrator on Apr 4, 2008 16:12:41 GMT 1
"Han ikke bare afviste hende - han afviste hende som om at han væmtes ved hende." Sagde Élan med et suk. "Hun blev i hovedstaden i ca. et halvt år, hvorefter at hun drog hjemaf igen med sine ryttere. Lige før at hun nåede grænserne til elverlande, faldt hende og rytterne i et baghold. Alle på nær én blev dræbt - også vores elskede hersker. Den eneste der overlevede fortalte at det var folk i hovedstadens farver der havde været bagholdsmændene." Han lukkede øjnene og stragte sig. "Hele elverlandet faldt i en lang og dyb sorg - men der er mere..!" Han talte som om at han havde kendt kvinden personligt?
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 4, 2008 16:39:41 GMT 1
"Det var dog koldt gjort..!" Nightie måbede og var lige ved at spilde noget af sin Te igen. "Men det betyder ikke at det faktisk var menneskerne der gjorde det..." Hun lænede sig tilbage og kiggede godt efter, på elveren. "Fortsæt..?"
|
|
|
Post by Administrator on Apr 4, 2008 16:45:10 GMT 1
"Vi havde få spioner i hovedstaden..!" Fortsatte han roligt. "Hver gang de kom med nyt, fortalte de at menneskerne blev ved med at håne vores elskede hersker. Vi blev enige om at sende mere kvalifiserede spioner ud efter nogle år med den evige hån. Mig og 2 af mine venner - Dorlas og Arana." Han sukkede sørgmodigt. "vi tog til hovedstaden, men efter noget tid blev vi opdaget og taget til fange. Arana undslap." Endnu engang holdt han en pause for at se om Nightie kunne følge med.
|
|