|
Post by Niphedoria on Jul 21, 2008 22:50:48 GMT 1
"Snart. Hvis det ikke allerede har været. Vi får aldrig vores kokrete fødselsdag at vide, fordi de ældre synes det er bedst, at man lever efter "så gammel som man føler sig", pricippet. Selvfølgelig, indenfor en større grænse, så man ikke går rundt og opfører sig som en i tyverne, når man er på min alder. Et ret mystisk system, de har fundt på." Hun rodede op i sit hår et par gange, så det faldt på nye måder. Det var blevet længere. Snart lige så langt som hendes mors var/ havde været, sidste gang hun så hende. "Hvad var der med dig, da du var 17?"
|
|
|
Post by Administrator on Jul 21, 2008 22:55:45 GMT 1
"Jeg syntes bare at det er sjovt med den store aldersforskæl." Han smilede til hende, lagde sig på ryggen på sengen igen og gabte. "... Hvordan i alverden kan du så holde styr på din alder? Jeg fylder min 27. sommer i overmorgen, nu hvor jeg tænker over det. Ikke fordi at vi mennesker pleger at fejre den slags videre."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 21, 2008 23:08:44 GMT 1
"Jeg gætter..! Og sammenligner med, hvad de andre der ligner at være på min alder, synes om deres alder. Så kommer man frem til noget på den ene eller den anden måde." Hun vidste ikke hvad hun skulle gøre ad hendes hænder, nu hvor hendes hår sad pænt og tilpas. Hun kunne... Hun kunne... pille ved sit tøj? Hvorfor ikke? Så hun fandt et sted på hendes kjole hun kunne fumle ved, mens hun kiggede interesseret på Ad'ronakk. "I overmorgen?? Virkelig??"
|
|
|
Post by Administrator on Jul 21, 2008 23:20:31 GMT 1
"I overmorgen." Sagde han og lukkede træt øjnene kort, hvorefter at han stille så over på Nighties hånd. " 27 Somre, det er nu ikke så lidt. Og alligevel har jeg oplevet nok eventyr til uendeligt mange liv. Jeg kan klage, men har ikke i sinde at gøre det... Men som sagt, så er det ikke noget som menneske-skikken fejrer. 'Et år fra eller til gør ikke noget i en mands verden', som min Onkel pleger at sige..."
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 23, 2008 17:28:51 GMT 1
"Det gør det da helt sikkert! En enkelt dag gør forskel, så et helt år gør også!" Nightie stoppede pilleriet og kiggede forbavset på ham. Hun begyndte at smile og endte med at sidde og smågrine over et eller andet, som hun fandt morsomt. "Det må da være keeedeliiigt ikke at fejre at man fylder år! Det er jo ligesom et år man har overlevet, og derfor burde det ikke være sådan en lille ting..!"
|
|
|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 18:01:45 GMT 1
"Elverne fejre det." Sagde han med et smil for sig selv. "Giver hinanden gaver og det hele. Det virker ærlig talt lidt komisk, da de lever så længe alle sammen." Han så forundret over på hende Og rykkede ellers lidt til siden, så der også ville være plads til hende. "Hvad er det du syntes der er så sjovt?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 23, 2008 19:27:04 GMT 1
"Så må i mennesker da være de eneste der ikke fejrer det!" Hun smågrinede stadig. "For selv sirener fejrer fødselsdage, og vi er ikke engang helt sikre på, hvor gamle vi bliver. Hvor underligt er dét lige?" Hendes latter gled ud og hun tog sig til maven. "Ham eller hender hér, skal i hvert fald få fejret sine fødselsdage..!" Hun smilede stort til Ad'ronakk og blinkede et par gange.
|
|
|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 19:30:07 GMT 1
"Det er så en aftale." Ad'ronakk smilede bredt, lænede sig lidt ud over sengekanten og lagde en hånd på Nighties mave. "Hvor langt mon der er igen? Det er svært at forestille sig at jeg rent faktisk snart vil have et barn nummer to." Han så op og smilede et faderligt smil. "Vi skal nok sørge for at holde familie-ånden oppe, stol på det!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Jul 23, 2008 19:41:03 GMT 1
"Og det bliver et blåt ét!" Hun havde allerede billedet inde i sit hoved. Ad'ronakk, hende selv, Neko og en lille blå én af ubestemt køn, endnu. Så ville hun måske finde ud af, hvordan det var at være mor. Og forstå hvorfor forældre altid var, som de var. Hun begyndte at smågrine igen. Hende, sirenen der smuttede, som mor. Ja sikkert..! Hvem ville ha' troet det? Og hvordan ville hendes familie reagere, når de fandt ud af det? Betød det over hovedet noget, hvad de mente? Naaaah!
|
|
|
Post by Administrator on Jul 23, 2008 19:44:06 GMT 1
Ad'ronakk trak hende ned til sig og lagde med et blink armene om hende. "Nu griner du igen - hvad er det da der er så sjovt?" Han smilede varmt til hende og kyssede hende på panden en enkelt gang. Så lagde han sig på ryggen igen med endnu et gab og stragte sig. Det havde nu engang været en lang dag. Brylluper var åbenbart noget der tærrede på kræfterne?
|
|