|
Post by Administrator on Sept 5, 2008 8:18:37 GMT 1
"Ingen formelle ord mellem brødre, har jeg ret?" Ad'ronakk smilte og lagde en hånd på skuldren af Mara. "Du kan bare kalde mig Ad'ronakk, eller Ronakk* for den sags skyld." "Kom ind og sæt dig ned..!" Élan gik hen til et bord lidt væk og Ad'ronakk satte sig ved et skrivebord hvor han lagde nogle papirer i nogle overskuelige stakke. "Kan vi byde på noget?" Smilte elveren. "Drikker de vin, Mr. Arréqt?" De sidste 2 ord blev sagt med et ironisk, venskabeligt smil på læben.
*: Blandt nære venner og i familie dropper Administratorerne tit deres 'ad'. Ad'mina bruger det kun foran sin brors navn fordi at hun har så meget respekt for ham.
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 5, 2008 20:56:54 GMT 1
"Ja, vin er fint med mig." Svarede Maratiké og kiggede lidt på papirerne. Mange papirer! Måtte være stressende, og tage lang tid. Det var sikkert noget, Nightie holdt sig fra. Hun havde nu aldrig været særlig bolig, på den måde. For ikke at tale om hendes mangel på tålmodighed. "Så kalder jeg dig Ad'ronakk - Nå, nyder du den første dag som officielt gift med min søster?" spurgte han og kiggede over på Ad'ronakk. hans søster havde uddybets hendes fyrs udseende meget præcist, måtte han indrømme. Men hva', hun havde vel også været tæt på ham flere gange.
|
|
|
Post by Administrator on Sept 5, 2008 21:09:39 GMT 1
Élan kom hen med 3 glas og en flaske og stillede det på skrivebordet. Han satte sig på en stol på den anden side og gjorde en bevægelse mod en tom der stod overfor ham. "Det kan du tro." Ad'ronakk lagde de sidste papirer sammen og lænede sig så tilbage i sin stol. "Det er nu en speciel følelse. En god én af slagsen, selvfølgelig. Sig mig, hvor længe regner du med at blive her i Vindarro?" "Vi ved af erfaring at Nightie kan blive lidt særpreget af mangel på vand, ligger det til racen?" Élan smilede med tanken om den gang at Nightie havde været lige ved at få både ham og hende dømt til døden.
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 5, 2008 21:31:18 GMT 1
Maratiké forstod hentydningen og satte sig på stolen. "Jeg ved ikke helt, hvor lang tid jeg bliver. Jeg kan godt lide byen, men jeg skal jo heller ikke blive her så længe, at Niphedoria bliver træt af mig." Smilede han. Han tog et af de 3 vinglas og tog et lille sip af vinen. "Og ja, det gør det. Dog reagerer den kvindelige del af min race, stærkere på det, end mændende gør. De kan gå hen og blive ret syrrede, hvis det går længere tid end nogle uger." Han tog endnu et sip.
|
|
|
Post by Administrator on Sept 5, 2008 21:38:18 GMT 1
"Så sandt, så sandt!" Élan nikkede bekræftende til de sidste ord. "Jeg tror nu ikke at hun bliver træt af dig med det første." Ad'ronakk smilede og tod også et vinglas over til sig. Eller rettere sagt: Han knipsede med fingrende og så svævede det pænt og nydeligt over i hånden på ham. "Hun har sagt en masse ting om dig, og alt har været positivt, så vidt jeg har kunne høre." Élan trak på skuldrende og smilede. "Hun spurgte i hvert fald efter dig i morges, så meget ved jeg..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 5, 2008 21:56:29 GMT 1
"Gjorde hun? ..Interessant." Mara stirrede på glasset, der var fløjet over i Ad'ronakks hånd. Hvor... underligt! Niphedoria havde godt nævnt at Ad'ronakk havde nogle magiske evner, men at han kunne sørge for noget, så simpelt, så nemt, gik over hans forstand. For at bryde sit tankespind vendte han sin opmærksomhed mod elveren. Ligesiden han havde set ham som forlover, havde han haft et spørgsmål. "Du, elver, jeg har glemt dit navn igen, undskyld, men har min søster nogetsinde prøvet at komme tæt ind på dig? Sådan, du ved, indtrængende?" Han manglede ligesom et svar.
|
|
|
Post by Administrator on Sept 5, 2008 22:01:37 GMT 1
"Kald mig Élan..." Mumlede elveren forbløffet og så på ham. Han rømmede sig drak noget af sin vin og svarede så. "Ja, det er sket før..." Ad'ronakk sendte sin ven et træt, lettere iriterret blik men sagde ikke noget til det. Nu kunne de da være at han kunne få en forklaring? "Hvorfor?" Spurgte Élan og satte uden at tænke over det noget af sit sølvhvide hår om bag det ene øre.
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 5, 2008 22:20:15 GMT 1
"Åh, ikke rigtig for noget. Du virker bare som en type, hun ville falde for. Håret, og dét. I ved hvordan sireners hjerner fungerer, de holder sig ikke særlig tit, til enkelte personer*." Han tog nogle flere sip, så glasset nu var blevet halvt tømt. "Men det er godt. i er blevet gift. Hun skal nok tilvende sig, de tilhørende begrænsninger. Hun holder nok af dig, Ad'ronakk, til at bøje sig."
*: Måske forkert tidspunkt at sige det på? XD
|
|
|
Post by Administrator on Sept 5, 2008 22:27:09 GMT 1
".. Tilvending?" Ad'ronakk så spørgende på Mara med et undrende ansigtsudtryk. "Ikke særlig tit, til enkelte personer..?" Mumlede Élan og lyste helt op. Han rettede sig mere op end han gjorde i forvejen og hans ellers forbavsede mine bliv til et lykkeligt smil. Ad'ronakk drejede hovedet og stirrede vantro på sin kammerat. "... Hvorfor i alverden er du pludselig så glad?" Élan svarede ikke, han sad bare og stirrede drømmende ud i luften. "... Nånå..!" Ad'ronakk trak på skuldrende og drak noget af sin vin. "Marantiké, du kommer fra et system hvor kvinderne har magten, ikke sandt? Det må da være et forfærdeligt bånd af have liggende på sig som mand, er det ikke*?"
*: Han ville sikkert have godt af det selv!! XD
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 5, 2008 22:39:03 GMT 1
"Slet ikke." Mara smilede stort og følte på ingen måde, at han måske snakkede om nogle ting, hans søster ikke helt havde afklaret med de to herre foran ham. "Det har været sådan i lang tid, så jeg har aldrig prøvet andet. Og kvinderne klarer de fleste ting helt fint, så der har aldrig været brug for udskiftning at samfundets regler. Så at komme her op, har været en meget stor omvæltning."
|
|