|
Post by Administrator on Aug 1, 2008 20:04:56 GMT 1
"Et par år, tror jeg," Han smilede da han havde læst brevet færdigt , kyssede papiret og foldede det sammen igen. "Hjem, kære hjem - aldrig noget jeg har fundet mening med at sige, men what the hell?" Han smed brevet fra sig på bordet. "En sød, korthåret ever-pige på omkring 120 år. Jeg gidder ikke til at regne det om i menneske-systemet, det må i selv klare. I tre piger ville sikkert finde godt ud af det sammen..!" Han smilede til Nightie og Ad'mina. Ad'mina var åbenbart begyndt at bløde lidt op overfor ham.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 1, 2008 23:14:19 GMT 1
"Et par år?? Det er da lang tid! Hvorfor har du ikke nævnt det, noget før?" Udbrød Nightie og kiggede mere end forbavset på ham. Hvordan kunne han undgå at have nævnt hende, hvis han var så glad for hende? Og hvorfor havde de ikke mødt hende, bare en enkelt gang? "Jeg fatter det ikke..!" mumlede hun til sig selv og fumlede videre med sin knap.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 1, 2008 23:22:37 GMT 1
"Det må du da ikke spørge mig om." Han så undrende på hende. Pludselig virkede hun... skuffet? "De gange hvor vi har mødt hinanden tidligere har der været de særeste grunde til at snakke om alt mulig andet. Aflyste brylluber, Krig, trudsler, en pil der var ved at tage livet af mig, et nyt brullup og hvad ved jeg. Noget der går dig på, My love?" Ad'ronakk skævede til elveren. "Du for det ærlig talt til at lyde som om at det hele har været den rene elendighed..!" Han samlede papiret op som Élan havde smidt fra sig. "Noget man må læse?" Élan nikkede med et smil. Det var skrævet på Elversprog, men Ad'roakk begyndte at stave sig igennem det, alligevel.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 1, 2008 23:34:27 GMT 1
Nighties øjne fulgte nogle af de øverste linjer på papiret, men opgav hurtigt. fremmede sprog var ikke hendes stærke side..! "Meh? noget der går mig på?" Hun kiggede lynhurtigt fra papiret og over på ham. "Nej, slet ikke. Ikke det mindste." Svarede hun og smilede undskyldende til ham. For hvad var der, som kunne irritere hende? Hende I-et-eller-andet var bare hans lærling, og Nightie selv kunne da være ligeglad.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 1, 2008 23:42:00 GMT 1
"Men jeg kan ikke lade hver med at have en smule dårlig samvittighed..!" Han sukkede irriteret. "Hvorfor nu det?" Ad'mina var blevet for nysgerig til at holde sin mund lukket. Sådan var hun nu engang... Élan tog papiret ud af hænderne på Ad'ronakk som så fornermet tilbage på elveren. "Jeg læste dét!" Élans øjne løb ned over brevet, ind til at han fandt den del han ledte efter. Han begyndte at oversætte for dem. "... Du har altid fortalt mig, at du en dag ville slippe ud fra dette her fængsel. At du en dag ville stå på selve verdens top. Et eller andet sted er jeg ked af at det ikke er blevet sammen med mig, men alligevel er jeg glad på dine vejne, det ved du..." Han så op fra brevet og rundt på dem. "Kan i se hvad jeg mener..?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 2, 2008 0:07:49 GMT 1
"Hvorfor finder vi hende så ikke, og slæber hende med hén hen? Det ville da løse problemet?" Spurgte Nightie, som prøvede at småglemme sin irritation over, at der var endnu én elver, som skulle reddes. Alting var da også bare så irriterende, i dag! "Hvad står der ellers?" hun tog sig til hovedet, prøvede at få alle de pludselige negative tanke ud af sit hoved. Hvor kom alt dét fra? Så irriterende, kunne hun ikke gå hen og blive, kunne hun? Trods alt, var barnet halvt menneske og halvt havvæsen. Halvt menneske nok, til ikke at skulle påvirke hende så stærkt.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 2, 2008 0:25:42 GMT 1
"Iona behøver ikke vores hjælp, det er det jeg har trænet hende til..." Han smilede til nightie. "Hvis ikke at hun kan klare sig i sådan en situation, så har jeg fejlet." Han så ned på brevet igen. "Hvor er det bare komisk..! Hun virker mere bekymret for mig end hun er for sig selv..! 'Elverne her på fortet siger at du er blevet bortført. Snakken går endda om at du er blevet forhækset af et sorthåret menneske. Men det er jo helt til grin: Jeg har udmærket set det selvportræt af din ven som du har gæmt så længe. Han kom og hæntede dig, gjorde han ikke? Du må huske at bringe ham en hilsen fra mig, når du får dette brev'." "Det er bare løgn at du har gæmt den gamle skitse!" Udbrød Ad'ronakk og rev brevet fra Élan igen.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 2, 2008 23:00:55 GMT 1
"Hvilken skitse??" Nightie kiggede over på Ad'ronakk og glemte helt I-og-noget-mere. Hvis hun kunne redde sig selv, så var det fint. Ikke noget at spile mere tænketid på. Helt og aldeles ude af billedet. Totalt færdig omtalt emne. Jep, det var lige hvad hun var. Og nu var der noget om en skitse. Hvorfor var hun evig og altid den sidste, der fik noget at vide? Hvor typisk! De holdt "den lille fisk, som alligevel ikke vidste noget om noget" udenfor. Stadig fumlen ved knappen, dog i mere hastede bevægelser.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 2, 2008 23:09:26 GMT 1
"En skitse af et selvportræt jeg kredsede ned engang jeg kedede mig..!" Mumlede Ad'ronakk og skævede til elveren. "Du har ikke gæmt den, har du?" "Jeg har passet på den tegning som var det alverdens guld!" Élan tog brevet tilbage igen og begyndte at kigge sig omkring efter et eller andet. Ad'ronakk så på Nightie og hævede tænksomt det ene øjenbryn. "Hør, du ligner pludselig en tordensky på en ellers solrig dag - hvad er der i vejen?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 2, 2008 23:25:28 GMT 1
"Der er ikke noget i vejen, det har jeg sagt." bed Nightie ham af. Eller, var der? Hun virkede lidt træls, måske. Ja? Nej? Jo? Nix? ..Nej, helt sikkert ikke. Hun havde det fint, men hun kunne slet ikke tage at de undlod at fortælle hende noget. Dumme mandslinge fra landjorden, som troede de ejede det hele..! Oven i købet var hun splejset sammen med ham den sorthårede! Godt nok en af de dummeste ting hun kunne ha' gjort.
|
|