|
Post by Administrator on Aug 14, 2008 15:49:47 GMT 1
"Élan, kan du nogle opmundrings-besværgelser?" Ad'ronakk spurgte over sin skulder. "Jeg gør mig ikke i magi, det ved du godt..." Mumlede elveren bare og skriblede videre. "Ad'mina?" "Jeg kan gå ind og pille ved hendes hjerne." foreslog Ad'mina med et skuldertræk. "Men jeg trør ikke at gøre den slags ved flere af dine kærester / forlovede / hustruer!" Hun smilede lidt ved det. "Nånå." Ad'ronakk vendte ansigtet mod Nightie igen og kyssede hende på næsen. "Så må jeg selv finde på noget."
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 14, 2008 20:06:39 GMT 1
"Af alle ting, så skal du ikke gøre underlige ting med mit hovede!" Nighties blik blev pludselig meget alvorligt. Ad'ronakk skulle ikke trække hemmeligheder eller tanker ud af hende, hvis hun ikke havde givet ham lov, eller selv foreslået det. Hun risikerede at han fandt ud af, hvad hun havde råbt efter Élan, dagen før de skulle giftes. Og at hun i virkeligheden var vildt nervøs over, hvordan Mara ville tage det, når hun fortalte ham om barnet. Mara mindede hende alt for meget om hendes far, på sådanne punkter. Det havde jo været det med Platinó, der havde fået hendes far til virkelig at skeje ud, den gang.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 14, 2008 21:29:05 GMT 1
"Hvad i Vindarros navn skete der pludselig dér?" Ad'ronakks ansigt blev pludselig utroligt overraskede mens han så på hende. "Din mine ændrede sig lige som har jeg aldrig set før!" Han skjulte sin forbavledhed med et venligt smil. "Men jeg ville aldrig gøre 'ting med dit hoved' det ved du godt. I hvert fald kun i visse sammenhæng." Han blinkede drillende til hende, hvorefter at han igen fik det venlige ansigt. "Jeg har altid prøvet at fortælle dig at du ikke skal læse tanker som vane, Ronakk!" Élan pegede irriteret på mennesket. "Og jeg har stadig ikke banket det godt nok ind i knolden på dig - du er lige så lærenem som et overmodent æble!" "... hvad ved du om frugter i det hele taget?" Ad'ronakk skævede tilbage igen.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 15, 2008 20:11:25 GMT 1
"Jeg kom bare lige til at tænke om.., at jeg må fortælle det til Mara." Sagde Nightie og kiggede usikkert på Élan. Da hun skulle prøve kjoler... Hun vidste ikke engang om han havde hørt hende. Ville han være typen, der ville ignorere det, hvis han havde hørt det? Måske, for Ad'ronakks skyld? "Ved nogen af jer, om han stadig er her? Eller om han er taget hjem?" Hun kiggede over på Ad'mina og smilede. Lige nu, var det hende hun havde mest lyst til at snakke med. Hende og Enedar. "Har du forresten snakket med Enedar? Jeg mener jeg så ham igår..!" spurgte hun.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 15, 2008 20:26:09 GMT 1
"Jaja!" Ad'mina gik over og rev Nightie ud af armene på Ad'ronakk. Han så irriteret op på hende men stoppede hende selvfølgelig ikke. "Jeg snakkede med ham i går. Din bror gik sammen med Lady Miranna. Jeg tror forresten at jeg skulle hilse, Brormand!" Hun vinkede lidt til Ad'ronakk som tegn på at det var ham hun snakkede til. Ad'mina lænede sig ind og hviskede til Nightie "Élan kan ikke læse tanker og Ad'ronakk har ikke gjort det, siden at han sidst kommenterede det, bare rolig." "Hvad står i to og snakker om?" Élan sendte et nysgerrigt blik til de to piger. Det var første gang at han havde set op fra sit papir.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 15, 2008 21:28:14 GMT 1
"Ikke noget..!" Smilede Nightie og blinkede totalt overdrevet med sine øjne, inden hun igen kiggede over på Ad'mina. "Men dig, du læser stadig folks tanker fra tid til anden?" spurgte hun med en grimasse. "Nå, hvor meget har du så fundet ud af, som jeg ikke frivilligt har fortalt dig?" Hun prikkede sig selv lidt på tindingen.
|
|
|
Post by Administrator on Aug 15, 2008 21:38:11 GMT 1
Ad'mina bed sig selv lidt i læben som om at hun havde en hemmelighed, og derefter trak hun Nightie lidt over til siden. Ad'ronakk satte sig bare over til Élan. Så havde de to da også nogle af snakke med. "Du kan lide Élan..!" Hviskede Ad'mina og forsøgte at dæmpe sig selv. "Du har simpelthen kastet din kærlighed på nogen som ikke er din egen mand!" Hun så tilbage til bordet. Élan sad bare og legede med fjerpennen mellem fingrende og havde ikke hørt det mindste. Han snakkede uforstyret videre med Ad'ronakk.
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 15, 2008 22:01:16 GMT 1
"Meh..!" Nightie havde alligevel ikke forventet, at Ad'mina havde vidst så meget af det..! "Jeg kan ikke gøre for det..! Han begyndte det selv, og du ved hvordan jeg er, når det kommer til sådan noget!" Hviskede hun højt, for at udtrykke sin egen forvirring over det hele. "Det er bare så underligt..!"
|
|
|
Post by Administrator on Aug 15, 2008 22:07:00 GMT 1
"Vil du have en opdatering af hans tanker?" Ad'mina smilede lumskt til Nightie. "Til din overreskelse - gætter jeg på - er han mentalt ved at tvinge sig selv til at komme videre over dig. Han forsøger sådan set bare at bilde sig selv ind at det hele har været en drøm af en slags og at det hele nu er i den skønneste orden..!" Hun holdt en pause og tænkte lidt over sine egne ord. "Det er egentligt ret mærkeligt. Hvorfor i alverden tror du enlig at han forsøger at tvinge sin bevidsthed til det modsatte af den slags?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 17, 2008 16:32:41 GMT 1
"Nej,.. Jeg ved det ikke." Nightie smilede lidt og kiggede over på Élan. Han prøvede at komme over det? Tja, det var nok det bedste at gøre. For dem begge. "Men han har sikkert sine grunde. Det plejer han at have, når han gør sådan, tror du ikke?" Hun regnede med, at han selv vidste hvordan han skulle håndtere ting. Han var ikke helt blæst, og så godt kendte hun ham heller ikke.
|
|