|
Post by Niphedoria on Jan 20, 2009 21:20:16 GMT 1
"Njah, det går okay. Man skal bare lige tolerere hinanden lidt, og så er det som det skal være." Nightie smilede lidt. "Men hun virker okay. Hun hjalp mig da i hvert fald!" Stadig dybt begravet i sine tanker gik hun også videre. Mara, Mara, Mara. Det havde slet ikke været noget hun havde tænkt meget over før, men nu var den der. Hvad fanden..
|
|
|
Post by Administrator on Jan 20, 2009 21:32:03 GMT 1
"Élandir!" Ad'mina kom løbende imod dem med den lange, sorte kappe blaftende efter sig. Den fik virkelig folk til at glo efter hende med ærefrygt. Her på det sidste havde hun virkelig også udviklet sig mentalt. Begyndte at få denne dér typiske administrator-mine som hele familien havde. Elveren stoppede op i forundring. Så meget for at være diskret..? "Élandir, det er forfærdeligt!" Hun stoppede op foran dem. Hun så ikke engang ud til at have set Nightie og barnet. "Élan, slottet har lige modtaget besked fra grænsen til skovene..." Hun stoppede op for at hive lidt efter vejret. Hun var løbet helt fra slotet og derefter rundt i gaderne for at finde ham. "Elverdronningen har sendt - har sendt - Hun har..!" Endnu en luftpause. "De kommer efter dig, Élandir! De er her i aften..!" Man kunne ligefrem se hvordan at pupilerne i de grønne øjne blev mindre af chok. Han gjorde ikke andet end at stirre på hende.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jan 20, 2009 21:39:54 GMT 1
"..Hvad?! Ej, slå på dem!" Nightie kiggede forbavset på Ad'mina, uvidende om hvem "de" var. Hun vidste bare, at de ikke lød rare, og hvis de ikke var rare, så kunne de værsgo bare holde sig væk. "..Hvem er det der kommer?" Det lød dummere end det burde, men hvis hun ikke stillede spørgsmålet, fik hun nok ikke særlig meget svar.
|
|
|
Post by Administrator on Jan 20, 2009 21:48:12 GMT 1
"Er det nogle jeg kender..? Hvad var navnene?" Han gemte panisk sit ansigt i den ene hånd. Ad'mina trak på skuldrende. "En der hed Hilanír, tror jeg det var..?" "Lyder ikke bekendt..." "Aridóri?" "Åh, han er sådan en idiot! Han ville nyde at se mig blive slæbt væk!" "Arélas*?" "Åh, for dronningens skyld, ikke ham!" Han slog fustreret sit håndled mod sin pande. "Han holder af at hjæmsøge mig, gør han!!" "Så hvad gør du nu..?" Ad'mina så forsigtigt op på ham. Derefter hen på Nightie, som om at hun først havde opdaget hende nu. "Hvorfor spørger du mig om det?! Det burde de folk der kidnappede mig da fortælle mig!!" Han sendte en vred tanke til Ad'ronakk.
*: En person jeg faktisk har nævnt i en af mine Fanfictions. ^^ (Ikke at det er vigtigt.)
|
|
|
Post by Niphedoria on Jan 20, 2009 21:55:15 GMT 1
"..Er det noget, vi kan gøre noget?" Spurgte Nightie og indvolverede sig yderligere. Det var helt sjovt at være voksen. Og stå med sit eget barn, være gift med sin egen mand og være klog og vide noget om nogle problemer. "Blokader, møder, andet?"
|
|
|
Post by Administrator on Jan 20, 2009 22:00:42 GMT 1
"Jeg har muligvis en udvej..." Ad'mina begyndte at gå med hastige skridt mod slottet og forventede at de andre fulgte efter hende. "Endten vil elverne se det som en krigserklæring at vi 'kidnappede' - tak til min storebror - en af dronningens bedste riddere. Mulighed nr. 2, er at de vil give sig skylden for at være forræder og derefter med garanti henrætte dig. Desuden vil det få os mennesker ud i problemer alligevel..!" "Jamen tak for de opmundrende ord, M' Lady - dér sprang mit gode humør da helt i luften!" Han fulgte efter hende med en dødelig ironisk klang i stemmen. "Klap i og hør efter! Nr. 3: ..." Hun gjorde et kort ophold for at se om Nightie var med. Élan havde så meget længere ben end dem, og hende selv havde en bedre kondition...
|
|
|
Post by Niphedoria on Jan 20, 2009 22:08:36 GMT 1
"Alt i alt, er jeg i god kondi! Når man tænker på at jeg lige har født under kaotiske omstændigeder, klarer jeg det ekstremt godt, så shh med at holde øje med, om jeg er med." Nightie indhentede dem og prikkede dem begge på skulderen, med en fri hånd. "Nr. 3? Gogogo, forklar! Det er ikke fordi vi tror elverne holder mange pauser, så derfor har vi mindre tid."
|
|
|
Post by Administrator on Jan 20, 2009 22:15:21 GMT 1
"Nr. 3: Vi kan give skylden til min bror, smide dig ned i slottets kælder og lade som om at Ad'ronakk var den eneste der vidste noget om dig... Det ville selvfølgelig resultere i at han blev henrættet." Hun gængældte Élandirs alvorlige mine. Hun kunne sagtens se at han havde taget hendes 'mulighed nr. 3' som en dårlig spøj. "Eller det jeg mener er din såkaldte udvej: Vi kan tage emnet op som jeg ville snakke med dig om i aften nu... Jeg vil gerne ansætte dig, Élandir." Han stoppede op i overreskelse og så vantro på hende. "Hvad i alverden snakker du om? Er du ved at blive lige så skør som din bror?" "Jeg vil have dig i min personlige armé som den kommende leder af hovedstaden, og stå ikke bare dér - vi har travlt!" Hun måtte da ikke være rigtig klog..?! Han begyndte nu at gå alligevel.
|
|
|
Post by Niphedoria on Jan 20, 2009 22:23:28 GMT 1
"Det lyder da genialt! ..Men hvad rykker det ved noget?" Nightie foldede tæppet lidt tættere om sin datter, hvis hun nu skulle komme til at fryse. Hun var jo skrøbelig, havde de sagt. Den pokkers Mara og hans regler! Det havde været noget andet, hvis det havde været hendes mor. Som hun jo også burde give besked til.. Fortjente hun ikke at vide, at hun havde fået et barnebarn?
|
|
|
Post by Administrator on Jan 20, 2009 22:31:41 GMT 1
"Jeg kan se noget af fornuften idet, muligvis..!" Han mumlede mens han gik. Folk gloede virkelig efter dem. 3 personer som var sjældne at se blandt borgere, og så dem alle på ét sted? "Det giver mig en undskyldning for ikke at tage med dem... Det giver mig muligvis også en undskyldning for at kunne sees sammen med jer, uden at folk tror at krig bryder løs. Men det giver stadig ingen mening at jeg skulle arbejde for mennesker, at jeg tog afsted så pludseligt eller hvorfor i alverden i skulle bruge mig? En af min hærskers riddere - Af alle personer!" "Jeg forklarer det senere, det er ikke noget vi bør diskutere hér..!" Ad'mina drejede om et gadehjørne. "Men vi har ikke tid til dette hér - hvis jeg har lært dig at kende ret, så vil du sikkert gerne flippe ud på min bror inden at der sker det helt store!" Hun satte i løb og det samme gjorde Élan. Han drejede hovedet og satte et smil op til Nightie. "Hvis du ikke kan følge med, så ses vi bare på slotet! De får ikke lov at tage mig med, så længe at jeg har noget at skulle have sagt!"
|
|