|
Post by Administrator on Nov 10, 2008 18:01:33 GMT 1
Elveren smed med e hurtig bevægelse et håndklæde der havde ligget på bordet over i hovedet på Mara. "Så få da noget af det blod væk..! Jeg kan ikke holde ud at høre på din slørrede tale mens at din mund er fuld af det." Håndklædet ramte vist næsen godt og grundigt, men ellers faldt det ned på skødet af ham. Så kunne han vel selv bugge sig ned og tøre sit ansigt lidt i det.
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 10, 2008 18:47:16 GMT 1
Mara ømmede sig lidt, spyttede for tredje gang på gulvet og bukkede sig ned og tørrede lidt af blodet af. Da han satte sig rank op igen så han ikke mindre tilskadekommen ud. Men blodet var der mindre af. "Det var et tydeligt "tab" for vores mor, at Nightie ikke åbenlyst havde gennemført opgaven, for alle havde jo troet hun ville klare det. Så derfor planlagde hun at Nightie skulle loves til en af havmændende, af højere rang. Han var en af mine venner, kun af høj rang fordi han havde nogle meget dygtige søstre. Eronay, siger det dig noget?"
|
|
|
Post by Administrator on Nov 10, 2008 19:18:11 GMT 1
"Ikke ud over at jeg kender en med-elver* med samme navn." Elan hældte noget vand op til sig selv i et glas. Drak en smule af det og satte det tilbage på bordet. Han nød sådanset at han kunne bevæge sig frit mens at Mara ikke engang kunne tørre sit ansigt ordenligt... Alle de år i krig, kamp osv. idere havde vist gjort ham halv-ond..?
*: Lige som når vi siger 'et medmenneske'? XD
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 10, 2008 19:29:08 GMT 1
"Nightie troede ikke på det, da hendes veninder snakkede om det. Selv ikke da jeg fortalte hende det. Men det skræmte hende nok til at svømme væk fra hendes gruppe, den dag de skulle have udpejet et sted. Og det er sådan set det. Du kender resten af historien." Mara kiggede irriteret efter vandet. Så skulle ham elveren sidder der og være smart. "Hvad tror du Nightie siger, når hun finder ud af, hvordan du har behandlet mig?"
|
|
|
Post by Administrator on Nov 10, 2008 19:35:06 GMT 1
"Hvad tror du at Nightie vil sige til dig næste gang at hun ser dig?" Elveren smilede overlegent for sig selv. "Det bliver ikke kønt..! Jeg kender Ad'ronakk godt, og hvis jeg ikke gætter meget ved siden af, så bliver det ikke en mild straf du for..!" Det lignede måske ikke Élan at håne folk med den slags, men lige i dette her tifælde var han ligeglad. "Men nu til det næste." Han pillede tænksomt ved noget af sit hår som han plegede at gøre som ren vane. "Fortæl mig så om jeres far..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 10, 2008 19:45:27 GMT 1
Mara kiggede mistroisk på Élan, lige så snart han havde nævnt ordet "far". Hvorfor skulle han snakke om deres far? Hvad kom det ham ved? Syntes han ikke, at han havde trukket rigeligt information ud af Mara i for vejen?! "Ja, hvad er der med ham?"
|
|
|
Post by Administrator on Nov 10, 2008 19:50:08 GMT 1
"Nej, ved du hvad?" Élan knipsede med fingrende og rettede sig op i stolen. "Jeg vil skåne dig - og mig selv - for den lange historie. Bare fortæl mig en lille del af det..! Hvad gjorde han, siden at Nightie hader ham så meget..? Og du ligner ham, siger hun? På visse punkter?" Han lænede sig irriterende hen mod Mara mens hans grønne øjne glimtede skadefro og overvågende. Endnu en elver-ting.
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 10, 2008 19:56:11 GMT 1
"Han slog på vores mor og på mig. Nej, ikke bare slog.. Han bankede os. Med alt han havde. Han ville starte med at sige noget til mig, så ville min mor forsvare mig, så ville han slå hende. Og så kørte den derfra. Når han havde slået hende halvt fordærvet, var der mig tilbage." Mara spyttede igen. denne gang mere vredt og frustreret end de andre gange. Hvad fanden skulle en elver med den slags? Der var nok en grund til at Nightie ikke ville tale om det.
|
|
|
Post by Administrator on Nov 10, 2008 20:04:13 GMT 1
Élan skulle til at sige noget mere, men der blev banket på døren bag dem. "Ja?" Elveren rejste sig fra stolen, gik om bag Mara og lagde en hånd om munden på ham, så han ikke kunne skrige op. Døren åbnede sig - ikke mere end 15 cm - og en kvindelig stemme lød fra den anden side. "Sir Élandir, sir? Der er lige kommet besked fra Vindarro. En ung mand spørger efter dem dér." Elveren så tænksomt på døren. "En ung mand..? ... Lyder ikke som noget jeg har ventet. Send besked og sig at jeg vil være der så snart jeg kan." "Ja, Herre, det gør jeg." Døren lukkedes og man kunne høre skridt hele vejen hen af gangen. Først da de døde bort igen, gav Elan slip på Mara. Han mumlede et eller andet på elvernes sprog, men ikke henvendt til Mara.
|
|
|
Post by Niphedoria on Nov 10, 2008 20:19:27 GMT 1
Hvad gik dét ud på? Ville Mara vide det? Ville han resikere resultatet af et spørgsmål? Næh, faktisk ikke. "Du skulle til at sige noget?" Han smilede lidt. Måske skulle han droppe det magtspil. Han var for langt ude, allerede nu. Han havde prøvet at gøre skade på sin lille niece*. Nightie måtte hadde ham nu. Og Ad'ronakk også, helt sikkert. Og alle andre som de kendte. Og ham selv.
*: Er det mig, eller skifter han lidt fra sentimental til psyko hele tiden?
|
|