|
Post by Administrator on Sept 27, 2008 21:46:42 GMT 1
Elveren skar en grimasse og rystede på hovedet, som om at han ville 'ryste det af sig' igen. "Åh gud..! Det er så... Bizart! Jeg er ked af at sige det, men det er det sidste som vi landvæsner finder akseptabelt! Og dog... Det er lige før at jeg kan forestille mig at det vil tiltale Ronakk." Han slog en hånd mod sin pande og sukkede. Der gik et par sekunder, hvorefter at han åbnede øjnene igen og nu virkede totalt interesseret. "Så, nu er jeg kommet mig over chokket - fortæl mig hvad der skete! Hvordan gjorde hun? Spiste hun dem rent faktisk? Hvor gammel var hun på det tidspunkt?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 27, 2008 22:08:06 GMT 1
"Hun var sammen med nogle veninder, for det var i deres oplærings tid, sååh. I nærheden var der nogle som var sejlet ind i en klippe, så de svømmede derhen, for at tjekke situationen. Da de kom derhen fik de uddelt nogle personer hver, alt efter rang og sådan. Nightie fik så 2, fordi mændende var i overtal. Hun lokkede dem til sig, på den måde hun kan, og så gik hun bare igang med at forføre. Med så langt?" Mara smilede lidt mere, som hvis han var stolt af at fortælle om hans søsters bedrifter.
|
|
|
Post by Administrator on Sept 27, 2008 22:35:10 GMT 1
"Forføre..?!" Élan lagde en arm om skulderen på Mara og de begyndte at gå igen. Han forsøgte sådanset bare at skærme lyden for andre. Hvis den slags kom ud, ville det ikke blive kønt! "Hvordan forføre? Med sang? Med sin krop? Hvordan i alverden foregår sådan noget? ... Men ellers er jeg med, ja."
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 27, 2008 22:50:23 GMT 1
"Godt, godt. Jo, altså. De ligger ud med at synge, for at få dem på tæt hold. Det er i sig selv nemt nok, og også det første kendetegn på sirener. Så, når mændende er kommet tæt på, begynder de at "lege" med dem. Prikke til dem, gnide sig op ad dem, kysse dem og så videre. Når jeg siger det på den måde, lyder det helt vildt klamt, men det skulle være ret flot, efter havd jeg har hørt." Stadig smilende stolt, indfandte Mara sig med armen om sine skuldre. "Nightie gik ikke hele vejen med dem, tror jeg. For da hun kom hjem, var der en af de ældre "vejledere" der måtte snakke med vores mor, om hvordan Nightie havde håndteret det. Vejlederen hed Micule*, eller noget lignende. Men hun slog dem ihjel, det gjorde hun. Det var i tiden lige før hun gik på land."
*: Nogen der husker noget om en lidt for lystig sirene i en fanfiction? XD
|
|
|
Post by Administrator on Sept 27, 2008 22:56:59 GMT 1
"Hold da op..!" Élan brugte et par sekunder på at tænke det hele igennem. "Det måde hun håndterede det på, siger du? ... Jeg håber ikke at hun gjorde noget dumt. Ved Ronakk noget om det, har du nogen anelse om dét?" Han tog sin arm til sig og kløede sig forsigtigt i nakken mens han tænkte. "Og lyde klamt..?" Han smilede med et glimt i øjet til ham. "Tro mig, det er det ikke. Jeg har prøvet det."
|
|
|
Post by Niphedoria on Sept 27, 2008 23:14:23 GMT 1
"Hva' si'r do'?" Mara kiggede helt ekstremt skeptisk på elveren. En elver havde prøvet.. med hans søster.. og var overlevet..?! Det kunne ikke passe! Selv Nightie ville ikke gå derned, når hun jo allerede var forlovet. "Du siger ikke at i.. sådan helt? Helt rigtigt?" Mara gik videre i et lidt hastigere tempo, som hvis der var noget han prøvede at komme væk fra. Nejnejnej! Sikke da en lille søster!
|
|
|
Post by Administrator on Sept 27, 2008 23:25:34 GMT 1
"Slow down a bit..!*" Élan lagde en hånd på Maras skulder og trak ham ned i tempo igen. "Jeg kan se hvad du tænker og her er mit svar: Jeg gjorde det, jeg nød det, jeg fik en skramme, men jeg er her stadig. Jeg er ikke heldig, som du kalder det, jeg er bare hurtig i vendingen." Han smilede, men kunne ikke lade være med at sætte en drillende undertone ind under. "Ja. Helt rigtigt."
*: Elversprog igen, igen, igen.
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 3, 2008 21:18:38 GMT 1
Mara kiggede på elveren med en blandet følelse. Han trak list på smilebåndet. Hvad havde han forventet? "Jeg er ikke sikker på om jeg skal sige "godt gået" eller tænke det ene og det andet. Så jeg forholder mig neutral." Han sænkede tempoet, mest fordi hånden på hans skulder ikke virkede til at være en der så let gav slip. "Så hun er ikke helt tabt i tallene. Det er godt. Andet ville ikke være godtaget. Nå, lige meget!"
|
|
|
Post by Administrator on Oct 3, 2008 21:41:35 GMT 1
"Neutralt? Ganske fornuftigt af dig, hvis man spørger mig." Élan Smilede venligt til ham og fjernede hånden. "Tal? Hvilke tal?" De drejede om det sidste hjørne, gik gennem indgangs-salen og ud af hovedporten. Elveren stoppede op for at se sig omkring. Så galdt det altså bare om at finde ud af hvor de var gået hen?
|
|
|
Post by Niphedoria on Oct 3, 2008 22:00:44 GMT 1
"Du ved hvordan sirenernes rangorden fungerer, ikke? Jo flere de har været sammen med, jo højere tal. Og alt efter hvilken rang de, som de er sammen med har, får de mange eller få point. Alle Nighties lærere sagde hun ville ku' nå et højt punkt, fordi hun er så veludrustet som hun er." Mara kiggede sig lidt omkring, men så ikke så meget som skyggen af sin søster. Men han vidste heller ikke hvor de var, sååh. "Så da folk fandt ud af, at hun havde droppet livet under vandet, var der mange der troede hendes "tal" ville være meget begrænsede."
|
|