|
Post by Administrator on Feb 16, 2009 22:33:16 GMT 1
"Trækker mig med ned til hvem?" Tjenestepigen fik helt paniske øjne. "Sir Ad'ronakk? Ridder Élandir? Åh nej, My Lady, det må de ikke gøre!" Ad'mina kom gående forbi, mumlende frem for sig. I farten tog hun Nighties datter med et blink til moderen og gik derefter videre. "Jeg tager hende hen til dem der har styr på det, bare rolig!" Der var stille lidt. Tjenestepigen rømmede sig lidt - tydeligtvis pinelig berørt over det hun havde sagt før. "Jeg har aldrig snakket med nogle af dem, forstår du - slet ikke Ridder Élandir! ... Jeg har ikke engang set Sir Ad'ronakk tæt på, selv om jeg arbejder her..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Feb 17, 2009 21:52:41 GMT 1
Nightie gloede efter Ad'mina. Som de folk dog gik omkring i højt tempo, hele tiden.. Det måtte være stressende! Hun kiggede over på tjenestepigen igen. Hun var da sød alligevel! Sådan at bekymre sig og spørge til Mara og alt muligt.. måtte huske at spørge om hendes navn, på et tidspunkt. "Nårh.. Jamen, det gør jo intet! Du kommer aldrig til at snakke med nogen af dem, hvis du ikke opsøger dem, ikke sandt? Og jeg kan ikke komme i tanke om andre end mig, der er perfekt til at introducere nogen for netop de to. Og jeg er der jo, så kan det ikke gå helt galt." Hun smilede stort igen, igen, igen. For det hjalp.
|
|
|
Post by Administrator on Feb 17, 2009 22:19:47 GMT 1
"Jamen..!" Pigen pev uforstående og rødmede totalt. "Hvorfor?" Enden var hun utrolig utryg ved de 2 - især Élan - eller også var de bare så højt stillet over hende at det hele var totalt overvældende. "Jeg skulle bare give en besked til Sir Ad'ronakk - jeg behøver virkelig ikke at møde Sir Élandir, det er der ingen grund til..!" Hun gned sine hænder lidt mod hinanden.
|
|
|
Post by Niphedoria on Feb 17, 2009 22:51:40 GMT 1
"..Hvad er du så bekymret for? " Nightie lagde småbekymret en hånd på pigens ene skulder. Back up, back up! "Er du helt sikker på at du ikke vil? Jeg skal selvfølgelig ikke presse dig ud i noget." med samme hånd som før klappede hun pigen lidt, inden hun tog hånden til sig igen.
|
|
|
Post by Administrator on Feb 18, 2009 18:36:36 GMT 1
"Hvad går tjenestepigen helt amok over, min egen?" Ad'ronakk smilede og lagde hovedet på Nighties skulder. Nogle gange skulle man tro at han kunne fremkomme af den blå luft, sådan som han pludselig er overalt!* Pigen gav et forskrækket udbrud fra sig og slog hænderne op foran munden. Hun stirrede. Virkelig stirrede! Fra den anden ende af korridoren kunne man høre den karekteristiske stemme som tilhørte Élan. "Ronakk, dit forbandede menneske**, hvor blev du af?! Mine mordere er på trapperne, hvorfor fjolder du sådan rundt? Man skulle næsten tro at du..." Og så blev han ellers bare ved med at råbe. Tjenestepigen så nu virkelig ud til at være gået i indvendig panik. *: ... Det kan han! XD **: Huh?
|
|
|
Post by Niphedoria on Feb 25, 2009 22:33:22 GMT 1
Var det ikke været fordi Nightie allerede var en del afkræftet, havde hun sikkert nok hoppet en halv meter op i luften af overraskelse. Klamt nok, som han kunne snige sig ind på én. "Jeg tror bare at.." Hun overvejde sin sætningen lidt. Ville det være underligt for tjenestepigen, hvis Nighite fortalte, at hun var bange for at mødes med Ad'ronakk og Élan? Sikkert! "Nej, jeg tror bare lige jeg låner hende med mig i noget tid." svarede hun, og blinkede diskret til tjenestepigen. Nightie syntes egentlig at hun kunne høre.. ikke larm, men støj af højere rang uden for. Ikke summende eller sådan, bare,.. den var der bare. "Sig mig lige.. Det med de elvere, har det spredt sig med vinden, eller noget?"
|
|
|
Post by Administrator on Feb 26, 2009 21:29:08 GMT 1
"De tjeneste-folk er ikke til at betro noget..!" Mumlede Ad'ronakk irriteret, som svar på hendes spørgsmål. Pigen var for chorkeret til at blive fornærmet over dén kommentar. Hun rømmede sig og tog sig så alvorligt sammen. "Ad'ronakk, sir..?" Han så på hende, som tegn på at hun skulle fortsætte. "Der er en besked fra, Ehm, Karu, og han siger at, øh, elverne de vil være her om allerede en halv times tid..!" Hun stirrede sollidt ned på sine fødder. Meget genert pige, åbenbart..! Élan, der var nået hen til dem, gav et vredt udbrud fra sig og vendte rundt på stedet. Ad'ronakk greb ham dog i kraven(halsen på hans kofte) og fik ham til at blive. "Nu slapper du lidt af!" Mennesket skulede irriteret til elveren. "Ellers ender det med at du er ekstremt udmattet når de ankommer..!"
|
|
|
Post by Niphedoria on Feb 26, 2009 21:43:38 GMT 1
"Jeg forstår slet ikke hvad der er så forfærdeligt ved det har. Efter alt jeg har hørt om jer - og sikkert ikke har hørt endnu - Så ville det være det rene ingenting for jer, at smadre de her Uhh-så-farlige personer. Eller sige noget til dem, det er i også helt i stand til. Hvorfor er de her så anderledes?" Nightie sørgede for ikke at give Ad'ronakk et slag med flad hånd i nakken, da han kom med kommentaren om tjenestefolkene. "Og forresten, Ad'ronakk, har jeg en del ting jeg skal nå at ordne, inden jeg kommer ned og leger udstilling. Så det kan tage lidt tid.."
|
|
|
Post by Administrator on Feb 26, 2009 21:50:28 GMT 1
"Til det første:" Ad'ronakk gav slip på Élan, som irriteret gnuppede sin nakke, hvor han delvist havde fået fat. "Så er de direkte udsendte af Dronningen. De kan tage Élan med, hvis ikke t vi har nogle indsigelser, og gør vi det mindste udfalg, så er krigen først for alvord igang. Dérfor er det så meget mere alvorligt. Og alle i Vindarro er skrækslagne for elvere, derfor går rygterne..!" "Og det er ikke kun dét..!" Mumlede Élan tvært. "Jeg hader 2 af de 3 personer så utrolig meget..! Især Aridóri..! Han er så... ulideligt snobbet..!" Ad'ronakk så uforstående på Élan, men lod som ingenting. "Hvad er det du skal nå, Nightie?"
|
|
|
Post by Niphedoria on Feb 26, 2009 21:56:00 GMT 1
"Først, skal jeg have snakket med Mara. Ellers glemmer jeg det bare, og det ville være dumt bare at lade det ligge. Derefter skal jeg finde et eller andet spejl, og noget ret så opkvikkende, for jeg tror snart jeg dør af udmattelse. Og så, måske, skal jeg have spurgt Ad'mina hvad hun gjorde af.. ja." Nightie børstede nogle pandehår på afveje, væk fra sine øjne. Der var næsten intet værre end at have nedsat udsyn, på grund af hår der faldt forkert. Et spejl tak, nu! "Og hvis du gider, så vil jeg gerne have dig med." Sluttede hun af med, henvendt til tjenestepigen.
|
|