|
Post by Administrator on Apr 28, 2009 20:05:33 GMT 1
"Du var da en pige af hurtige beslutninger!" Níron tvang et muntert smil frem, hvorefter at han ventede hvor hun ville have ham hen. "Som sagt er jeg ret så ligeglad med hvad der sker nu - De kan tortere og henrette Élandir hvis de vil, for mig er det komplet ligegyldigt. Jeg vil bare gerne se biblioteket." Han vendte sig rundt og så ud over pladsen foran palaset. Folk var åbenbart flygtet, da de hørte om de besøgende elvere.
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 28, 2009 20:18:39 GMT 1
"Biblioteket bliver det, så. Hvis jeg altså kan huske vejen." Nightie kiggede på ham med et lille usikkert smil. Hvad var det for noget at sige? Sikke en idiotisk udtalelse.. Nå, men, hun rystede på hovedet og trak fyren med udenfor. Kun nogle få væsner havde vovet at blive fremme på trods af elverne, og de gloede ret så meget, da Vindarros Herskers hustru og én af de der "klamme" elvere, kom gående sammen.
|
|
|
Post by Administrator on Apr 28, 2009 20:26:40 GMT 1
Níron var åbenbart en halvelver af få ord. Han gik bare ved siden af Nightie uden egentlig at starte en samtale. Hans øjne lignede lidt katte-øjne og dem brugte han til at stirre ondt på alle "tilskuerne" mens han og Nightie gik forbi. Hvis hun ville vide noget måtte hun selv spørge, sådan var det nu engang...
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 28, 2009 20:34:48 GMT 1
"Kig pænt på dem, gider du? Det gavner slet intet, at det ser så sur ud i hovedet." Nightie drejede til højre en enkelt gang og stoppede op. "Jo.. Jeg tror vi er på rigtige vej. Jeg har kun boet her i kort tid, så du kan vel forstå, jeg ikke kender det så godt, som jeg burde." Og den undskyldning var helt fint, hvis man altså gad spørge hende. Hun fortsatte ligeud. "Tææænk, jeg vidste slet ikke Élan havde en søn. Hvor vildt! Jeg føler mig helt udnyttet." Fjollede hun videre, opsat på at få det bedste ud af det.
|
|
|
Post by Administrator on Apr 28, 2009 20:40:33 GMT 1
"Ja, han fik også dig ned at ligge, har jeg ret?" Níron fnøs og skævede sil endnu en person mens han gik. Der var en kort pause, inden at han igen begyndte at tale. "Undslyld mig, Frøken Niphedoria, men jeg er bare lidt påvirket af synet af min såkaldte far. Vi har ikke set hinanden i godt og vel 12-13 år, så det påvirker mit humør en smule. Håber at De vil bære over med mig." Han lagde fraværende hænderne i lommerne på sin hvide kåbe.
|
|
|
Post by Niphedoria on Apr 28, 2009 20:50:30 GMT 1
"Smart af dig at undskylde hurtigt. Ellers havde jeg stukket dig én på siden af hovedet." Nightie løftede sin højre hånd og slog ud i luften med den, et par gange. "Ser du, jeg har meget løse håndled. Det har din far også mærket en gang eller fem." Hun kiggede pludselig op i luften, drejede sit hoved lidt til venstre, så lidt til højre, nikkede tilfreds og fotsatte. "Men du har skam ret.. Vi skal til venstre hér."
|
|
|
Post by Administrator on May 1, 2009 22:11:52 GMT 1
"Det er rart at h're at nogen endelig tør at sætte ham på plads med mere end ord." Halvelveren smilede bredt. "Hans tilnavn har skræmt alle fra den slags. Élven Flame, du ved. Elverden flamme, hvis du ville have det på menneskernes sprog. Denne dér opreklamerede historie om hvordan at han fik det." Níron himlede med øjnene.
|
|
|
Post by Niphedoria on May 3, 2009 15:26:38 GMT 1
"Jeg tror ikke, jeg kender den. Men spar mig, mit hoved har slet ikke plads til alle de rygter og ditten og datten, som omgiver Élan, Ad'ronakk og deres slags." Nightie hilste flittigt på alle mennesker, hun passerede. Nogle af dem hilste tilbage, andre flygtede om bag hinanden. Hyggeligt nok. Vejen de nu befandt sig på, fortsatte lige ud. Og næsten for enden af den, lidt til højre, lå en kæmpe stor bygning.
|
|
|
Post by Administrator on May 3, 2009 21:41:40 GMT 1
"Det er skam ikke et rygte, det er et koldt og hårdt fact." Níron så sig lidt omkring mens de gik. "Det som de overlevende fortalte. Flammerne der slog gnister i hans øjne, hver gang at han ville dræbe noget levende." Halvelveren trak lidt på skuldrende, og sagde ikke mere om det. "Vidarro er en ret stor by, er det ikke? Jeg har læst om den, men har vist aldrig fundet et ordentligt bykort."
|
|
|
Post by Niphedoria on Aug 29, 2009 22:04:25 GMT 1
"Et bykort ville være luksus! Jeg kan kun de få veje, som jeg har gået et utal af gange." Snart nåede de den store bygning, og Nightie var stolt over at have fundet det rigtige sted. "Hvad vil du gerne se her? Hvis det er noget jeg kender, hjælper jeg gerne, ellers er jeg lige så meget ny i byen som du er."
|
|